Szukaj

Raport: Pijemy jak Włosi. Jakie drinki królują w Polsce?

Jeśli przyjrzeć się popularności drinków w krajach Europy, Polakom najbliżej jest do Włochów i Skandynawów, a nie do krajów Europy Środkowej czy Wschodniej.

Dziś mija 225 lat, od kiedy w nowojorskim tabloidzie „The Balance and Columbian” pojawiła się pierwsza definicja koktajlu alkoholowego. Na pamiątkę tego wydarzenia 13 maja obchodzony jest Światowy Dzień Drinków. Z tej okazji brytyjska marka Funkin Coctails postanowiła przyjrzeć się najczęściej wyszukiwanym w internecie nazwom drinkom, by ocenić ich popularność zarówno w skali globalnej, jak i z podziałem na poszczególne kraje.

Czytaj też: Lider jest jeden: oto 10 najbardziej pożądanych single maltów świata

Najpopularniejszym drinkiem na świecie jest Margarita, ten koktajl okazał się najpopularniejszy  w 30 krajach, na czele ze Stanami Zjednoczonymi i Wielką Brytanią. Na drugim miejscu znalazło się Mojito, które jest najpopularniejszym drinkiem w Polsce, a także w Włoszech, Holandii, całej Skandynawii czy Dubaju – łącznie w 25 krajach na świecie. Trzecia w rankingu jest Pina Colada, najpopularniejsza między innymi w Czechach.

Jeśli chodzi o zamiłowanie do Mojito, jesteśmy wyjątkiem w tej części świata. Nasi sąsiedzi wybierają zupełnie inne drinki – Rosjanie najczęściej szukają w sieci przepisów na White Russian, Czesi i Słowacy – na Pina Coladę, a Ukraińcy i Niemcy – na Margaritę.

Raport: 10 najpopularniejszych drinków na świecie:

1. Margarita
2. Mojito
3. Pina Colada
4. Old Fashioned
5. Moscow Mule
6. Sangria
7. Pornstar Martini
8. Martini
9. Krwawa Mary
10. Sex on The Beach

Margarita, najpopularniejszy drink świata. Fot: Tai’s Captures/ Unsplash

„To fascynujące widzieć różnice na całym świecie, jeśli chodzi o ulubione drinki w poszczególnych krajach. Wydaje się, że niezależnie od położenia w najpopularniejszych koktajlach znajdziemy motyw przewodni: orzeźwienie z nutą tropikalną, by z każdym łykiem móc poczuć się jak w cieplejszym klimacie” – skomentował wyniki badania Nicolas Gomez-Gonzalez, brand manager Funkin Coctails.

Ubiegły rok pod względem częstotliwości, z jaką poszukiwaliśmy w internecie przepisów na drinki, był wyjątkowy. Zamknięte bary wg danych firmy Diageo przytoczonych w rozmowie z „The Morning Advertiser” przez Hywela Ewansa, zajmującego się w firmie właśnie tym segmentem, przyczyniły się do globalnego wzrostu wyszukań przepisów o 340%.

Zamknij
Zamknij