Renomowana brytyjska firma badawcza Mintel, zajmująca się obserwacją i analizą trendów wśród konsumentów, opublikowała swój doroczny raport na temat wiodących trendów konsumenckich zatytułowany „Global Consumer Trends”. Jest pełen ciekawych spostrzeżeń, ale jedna teza rzuca się szczególnie w oczy. Zdaniem analityków Mintela młodzi ludzie coraz częściej są skupieni na sobie i na swoich potrzebach. Czy kieruje nimi wyłącznie egoizm? Nie do końca.
Kim jest Generacja „Ja”?
Raport pod tytułem „Mintel’s 2023 Global Consumer Trends” powstał na podstawie szerokiej analizy zjawisk na wielu różnych rynkach. Publikacja odpowiada przede wszystkim na pytanie, czym kierujemy się podczas podejmowania naszych decyzji konsumenckich.
Badacze wyłonili najważniejsze aspekty życia współczesnego konsumenta, które ujęto w kilka kluczowych obszarów. Są to: ogólny dobrostan, poczucie spełniania praw danej osoby przez jej otoczenie, posiadanie zysków z inwestycji, tożsamość, doświadczenia, poczucie łączności z otoczeniem i dostęp do technologii.
Czytaj więcej
Mężczyźni na całym świecie odkryli, że do twarzy im jest z naszyjnikiem z pereł. Ozdoby z perłami przestały być już wyłącznie kobiecą ozdobą, coraz więcej mężczyzn odkrywa tego typu biżuterię dla siebie. Skąd popularność pereł wśród mężczyzn?
Badacze wzięli tez na warsztat zachowania i preferencje ludzi należących do kilkunastu różnych grup demograficznych. Na tej podstawie określili pięć najważniejszych trendów, które ich zdaniem w 2023 roku będą kierowały naszymi decyzjami konsumenckimi – i kształtowały wiele różnych branż.