Inflacja zabija myślenie o ekologii. Spada sprzedaż mody zrównoważonej

Kupowanie ubrań produkowanych odpowiedzialnie, ale droższych, było popularne w czasach dobrobytu. Wysoka inflacja sprawia jednak, że zaczynamy myśleć o cenach rzeczy, które kupujemy, a nie o ekologii – takie są wnioski z nowego raportu Deloitte.

Publikacja: 24.06.2022 12:31

Ubrania produkowane odpowiedzialnie są droższe od tych wytwarzanych masowo, bez poszanowania środowi

Ubrania produkowane odpowiedzialnie są droższe od tych wytwarzanych masowo, bez poszanowania środowiska naturalnego. Jednak w czasach kryzysu wielu klientów i klientek nie jest w stanie zaakceptować wyższych cen.

Foto: Cam Morin

Produkty wpisujące się segment tak zwanej zrównoważonej czy odpowiedzialnej mody i posiadające rozmaite certyfikaty, są zwykle znacznie droższe od tych, które wyprodukowano w sposób konwencjonalny. To samo jest w przypadku ubrań. Po tanie, tradycyjne produkty coraz częściej sięgają nawet ci, których dotychczas było stać na „zrównoważone” wyroby.

Ekologiczny styl życia to luksus

Pozostało jeszcze 91% artykułu
O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady