Reklama
Rozwiń

Inflacja zabija myślenie o ekologii. Spada sprzedaż mody zrównoważonej

Kupowanie ubrań produkowanych odpowiedzialnie, ale droższych, było popularne w czasach dobrobytu. Wysoka inflacja sprawia jednak, że zaczynamy myśleć o cenach rzeczy, które kupujemy, a nie o ekologii – takie są wnioski z nowego raportu Deloitte.

Publikacja: 24.06.2022 12:31

Ubrania produkowane odpowiedzialnie są droższe od tych wytwarzanych masowo, bez poszanowania środowi

Ubrania produkowane odpowiedzialnie są droższe od tych wytwarzanych masowo, bez poszanowania środowiska naturalnego. Jednak w czasach kryzysu wielu klientów i klientek nie jest w stanie zaakceptować wyższych cen.

Foto: Cam Morin

Produkty wpisujące się segment tak zwanej zrównoważonej czy odpowiedzialnej mody i posiadające rozmaite certyfikaty, są zwykle znacznie droższe od tych, które wyprodukowano w sposób konwencjonalny. To samo jest w przypadku ubrań. Po tanie, tradycyjne produkty coraz częściej sięgają nawet ci, których dotychczas było stać na „zrównoważone” wyroby.

Ekologiczny styl życia to luksus

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Materiał Promocyjny
Porcelana to więcej niż filiżanka na stole, to styl życia!
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama