Reklama

Inflacja zabija myślenie o ekologii. Spada sprzedaż mody zrównoważonej

Kupowanie ubrań produkowanych odpowiedzialnie, ale droższych, było popularne w czasach dobrobytu. Wysoka inflacja sprawia jednak, że zaczynamy myśleć o cenach rzeczy, które kupujemy, a nie o ekologii – takie są wnioski z nowego raportu Deloitte.

Publikacja: 24.06.2022 12:31

Ubrania produkowane odpowiedzialnie są droższe od tych wytwarzanych masowo, bez poszanowania środowi

Ubrania produkowane odpowiedzialnie są droższe od tych wytwarzanych masowo, bez poszanowania środowiska naturalnego. Jednak w czasach kryzysu wielu klientów i klientek nie jest w stanie zaakceptować wyższych cen.

Foto: Cam Morin

Produkty wpisujące się segment tak zwanej zrównoważonej czy odpowiedzialnej mody i posiadające rozmaite certyfikaty, są zwykle znacznie droższe od tych, które wyprodukowano w sposób konwencjonalny. To samo jest w przypadku ubrań. Po tanie, tradycyjne produkty coraz częściej sięgają nawet ci, których dotychczas było stać na „zrównoważone” wyroby.

Ekologiczny styl życia to luksus

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Promocyjny
Porcelana to więcej niż filiżanka na stole, to styl życia!
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama