Magazyn „How To Spend It”, dodatek dziennika „Financial Times”, ma kilkadziesiąt lat historii. Od początku grupą docelową były osoby o zasobnych portfelach. Stąd nazwa – „How to Spend It”. Magazyn miał być przewodnikiem po przyjemnościach życia, na które mogą sobie pozwolić osoby bardzo zamożne. Wydawca uznał jednak że nazwa, sugerująca konsumpcjonizm, nie przystaje do rzeczywistości w 2022 roku i trzeba ją zmodyfikować, bo stała się niestosowna.
Magazyn „How To Spend It” zmienia tytuł na „HTSI”
Różnica między pełnym tytułem a jego skrótem jest niewielka, ale znacząca. Chodzi bowiem o reinterpretację słowa na „s”, które wśród wielu odbiorców może budzić kontrowersje.
Owym problematycznym słowem jest „Spend”, oznaczające zarówno „wydawać” (pieniądze), jak i „spędzać” (czas). Obydwa znaczenia tkwią głęboko w DNA magazynu. „How to Spend It” inspiruje do tego, na jakie dobra luksusowe wydać ciężko zarobione pieniądze, a także jak spędzać swój wolny czas, aby czerpać z życia to, co najlepsze.
Czytaj więcej
1000 euro – taki mandat otrzymał właściciel kawiarni we Florencji od miejscowej policji. Funkcjonariuszy wezwał klient kawiarni, któremu nie spodobało się, że o wyższej cenie espresso nie został odpowiednio poinformowany przed złożeniem zamówienia.
Oczywiście to „wydawanie” i „spędzanie” w świecie „How to Spend It” od zawsze odbywało się bez specjalnego oglądania się na koszty. W jednym ze swoich artykułów Andy Beckett z „Guardiana” określił tygodnik jako „listę zakupową dla jednego procenta” społeczeństwa, sugerując, że czytelnikami i czytelniczkami magazynu są przedstawiciele światowej elity finansowej, osoby bardzo bogate.