Gwiazdor NBA chce być jak Jordan: rusza nowa marka sportowa

Zacieśnienie współpracy między Under Armour i Stephenem Currym, graczem Golden State Warriors, trzykrotnym mistrzem NBA, ma pomóc Under Armour w dotarciu do młodych klientów.

Publikacja: 11.12.2020 14:43

Gwiazdor NBA chce być jak Jordan: rusza nowa marka sportowa

Foto: sukces.rp.pl

Pod koniec listopada jeden z najlepszych koszykarzy XXI wieku, Stephen Curry oraz marka Under Armour ogłosili wspólnie stworzenie nowej marki – Curry Brand. To ukoronowanie siedmioletniej współpracy i zarazem pomysł przywołujący naturalne skojarzenie z Nike i marką Jordan, bijącą rekordy popularności nie tylko wśród kolekcjonerów butów sportowych.

Marka Curry Brand, która wystartowała na początku grudnia i jeszcze przed świętami będzie prezentować kolejne produkty z kolekcji, ma być dla Under Armour ratunkiem i próbą przyciągnięcia młodych odbiorców. Obecnie nie jest z tym najlepiej.

Czytaj też: Lewis Hamilton przegrał przed sądem z marką zegarków… Hamilton

Nike w ubiegłej dekadzie pozostawało ulubioną marką młodych ludzi. Tymczasem Under Armour, w niedawno wydanym raporcie „Taking Stock with Teens”, razem z Ralphem Laurenem, Michaelem Korsem czy Vineyard Vines w gronie marek, które dla młodych klientów z Pokolenia Z mają coraz mniejsze znaczenie. Dla porównania – marka Jordan w 2019 roku roku miała przychód na poziomie 3 miliardów dolarów, Under Armour – 4,5 miliarda, a Nike – 37,5 miliardy dolarów.

Curry ma być dla Under Armour kołem ratunkowym, które odmłodzi i uatrakcyjni wizerunek marki. Na podobnej zasadzie GAP zaprosiło do współpracy Kanye Westa. Stephen Curry, gwiazdor Golden State Warriors, stanie się udziałowcem firmy, poza promocją nowych produktów, w tym kolekcji dla kobiet czy butów golfowych, w ramach Curry Brand ma zająć się także tworzeniem programu dla młodych sportowców.

W ciągu pierwszych 5 lat pracy Stephena Curry’ego ma powstać co najmniej 20 obiektów sportowych, dodatkowe szkolenia ma przejść 15 tysięcy trenerów w USA, a łącznie program ma dotrzeć do ponad 100 tysięcy młodych graczy ze Stanów Zjednoczonych.

„Chcę teraz zrewanżować się za wsparcie, które otrzymałem od społeczności w Oakland” – powiedział Curry, który niedawno przekazał 35 tysięcy maseczek dla młodych sportowców z okolic Oakland i zainicjował odnowienie jednego z boisk koszykarskich.

Marka Stephena Curry’ego, jeśli chce rywalizować z marką Jordan, będzie potrzebowała sporo czasu, by zbudować mocną pozycję w świecie sportu. Jordan ma wsparcie nie tylko w postaci gwiazdora Chicago Bulls, w ostatnich latach kontrakty z tą marką podpisali m.in. Russell Westbrook, Jatson Tatum, Chris Paul oraz bodaj największa nadzieja NBA  ostatnich lat – Zion Williamson.

Pod koniec listopada jeden z najlepszych koszykarzy XXI wieku, Stephen Curry oraz marka Under Armour ogłosili wspólnie stworzenie nowej marki – Curry Brand. To ukoronowanie siedmioletniej współpracy i zarazem pomysł przywołujący naturalne skojarzenie z Nike i marką Jordan, bijącą rekordy popularności nie tylko wśród kolekcjonerów butów sportowych.

Marka Curry Brand, która wystartowała na początku grudnia i jeszcze przed świętami będzie prezentować kolejne produkty z kolekcji, ma być dla Under Armour ratunkiem i próbą przyciągnięcia młodych odbiorców. Obecnie nie jest z tym najlepiej.

Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady