Szukaj

Gigantyczna ferma krokodyli do produkcji torebek Hermesa

Francuski dom mody Hermes chce mieć w Australii fermę 50 tysięcy krokodyli, by w ten sposób pozyskiwać skórę do produkcji torebek czy butów

Francuska marka Hermes planuje stworzenie w Australii ogromnej fermy. Pozyskane w ten sposób skóry miałyby zostać wykorzystane do produkcji słynnych torebek i butów. O sprawie informuje między innymi „Guardian”.

Gigantyczna ferma krokodyli, ich skóry posłużą do produkcji torebek

Byłaby to jedna z największych ferm w Australii – ma kosztować 40 milionów dolarów, zatrudniać 30 osób i przygotowywać około 15 tysięcy skór rocznie.  Informacja o planach Hermesa wzburzyła obrońców praw zwierząt.

Czytaj też: PETA kupuje akcje modowych gigantów, by wpływać na ich politykę 

Aktywiści przekonują, że tego typu praktyki domów mody przestały być akceptowane. Przykładów nie brakuje – w ostatniej dekadzie moda przeżyła „wegański” zwrot, a marki takie jak Chanel, Gucci, Versace czy Burberry ogłosiły częściową lub całkowitą rezygnację z wykorzystania naturalnych skór i futer w swoich kolekcjach.

„Konsumenci i domy mody uciekają od okrucieństwa wobec zwierząt tak szybko, jak tylko mogą. Inwestowanie w niemodną branżę wydaje się nierozsądne”

– powiedziała w komentarzu dla „The Guardian” Nicola Beynon z Humane Society International.

Jak wynika z raportu Ernst&Young z 2017 roku hodowla krokodyli, przemysłowe wykorzystanie ich skór oraz związany z nimi ruch turystyczny przynoszą australijskiemu Terytorium Północnemu 107 milionów dolarów rocznie. Po osiągnięciu pełni produkcyjnych możliwości przez nową fermę Hermesa liczba hodowanych tu krokodyli ma wzrosnąć o 50% – pisze australijski portal „ABC”.

Serwis pisze również o tym, że Hermes, kupując pierwszą dużą fermę ok. dekady temu dał początek trwającej do dziś rywalizacji z Louis Vuitton. Do tych dwóch francuskich marek należy dziś większość ferm wyspecjalizowanych w hodowli krokodyli na Terytorium Północnym, jednak obie firmy starają się unikać skojarzeń z ich działalnością.

Zamknij
Zamknij