Tegoroczny lockdown i idące za nim ograniczenia działalności salonów kosmetycznych sprawiły, że wiele osób zaczęło przeprowadzać rozmaite zabiegi kosmetyczne na własną rękę. Świadczy o tym m.in. wzrost sprzedaży produktów do wybielania zębów (o 180%) czy sześciokrotnie wyższe zainteresowanie farbami do włosów.
Skinfluencerzy: kim są nowe gwiazdy TikToka?
Oprócz zysków dla producentów to zjawisko zaowocowało pojawieniem się nowej grupy influencerów – czyli użytkowników Tik Toka, którzy wywierają obecnie olbrzymi wpływ na to, w jaki sposób ludzie na całym świecie podchodzą do tematu pielęgnacji ciała.
Czytaj też: Nadchodzi eksplozja popularności makijażu dla mężczyzn
Za sprawą lawiny filmów prezentujących transformacje związane z zastosowaniem danego rozmaitych, a także dużego zaangażowania widzów, Tik Tok stał się dla branży kosmetycznej wartościowszym narzędziem niż Facebook czy Youtube.
Firma Traackr, zajmująca się analizą zjawisk w zakresie influencer marketingu, ustaliła że zaangażowanie użytkowników mających kontakt z filmami dotyczącymi pielęgnacji wzrosło w ciągu ostatniego roku o 1000%.
Ponieważ aż 50 procent internautów podejmuje decyzje o zakupie danego kosmetyku po przeczytaniu lub obejrzeniu jego internetowych recenzji, Tik Tokerzy tacy jak Hyram Yarbro w ciągu kilku miesięcy wyrośli na reklamowe potęgi.