Błyszczące święta pokolenia eko

Idealnie byłoby, gdyby hit wypromował któryś z Youtubowych czy Instagramowych celebrytów: ktoś z rodziny Kardashian, Jeffree Star lub Huda Kattan – tysiące sztuk ich najnowszych produktów wyprzedają się w ciągu kilkudziesięciu minut!

Publikacja: 10.12.2019 13:14

Błyszczące święta pokolenia eko

Foto: sukces.rp.pl

Jaki makijaż będzie najmodniejszy w nadchodzącym karnawale? – Dzisiaj trudno o nakreślenie konkretnych trendów, bo od propozycji kolorystycznych ważniejsza jest technologia; od twarzy modelki promującej wybraną stylistykę – celebryci wielbieni przez pokolenie Y i Z, o statusie których decydują media społecznościowe, mówi Sergiusz Osmański, wizażysta i dyrektor artystyczny marki Sephora. I zauważa, że jest to to samo pokolenie, które pragnie być eko i wege, dlatego szuka marek bazujących na naturalnych składnikach.

– Dzisiaj wszystko jest płynne i uniwersalne. Nie można powiedzieć, że coś jest super modne, a coś innego demodé – mówi Osmański. – To wszystkim daje komfort, ale niesie za sobą ryzyko popełniania błędów w makijażu.

Ten makijażowi komfort dodatkowo podkreśla technologia, mówi. Nowoczesne cienie do powiek są mocno napigmentowane i dlatego lepiej rozprowadzają się na powiece, nie zbijają się w grudki, nie osypują, a raz zrobiony makijaż nie wymaga ciągłych korekt. Podobnie jest z podkładami i mineralnymi pudrami, które lepiej się rozprowadzają, inaczej odbijają światło i – co najważniejsze – nie dając efektu maski pozwalają na dość śmiałe eksperymenty.

– Makijaże, które jeszcze niedawno kojarzyły się wyłącznie z drag queens albo charakteryzacją teatralną, teraz stały się czymś normalnym i akceptowalnym – mówi wizażysta.Jednocześnie kolorowe kosmetyki, które wcześniej pełniły wyłącznie rolę dekoracyjną, coraz częściej wypełniają funkcję pielęgnacyjną. Jak matowe szminki, które dzięki olejkom i woskom nie wywołują już efektu spierzchniętych warg.

Zmienił się także tak zwany sezonowy launch – kiedyś każdy dom mody anonsował gamę kolorystyczną obowiązującą w nadchodzącym sezonie, prezentując ją na zdjęciach swojej topowej modelki. – Teraz raczej pokazuje się techniki i sposoby, na bazie których każdy, korzystając z nowego produktu sezonu, może stworzyć indywidualny styl – mówi Osmański.

A od zdjęcia modelki w stylu „w tym sezonie obowiązują mocno podkreślone usta o jaskrawej kolorystyce” ważniejsze staje się wypuszczenie kolejnego hitu technologicznego, na przykład informacja, że znana marka wypuszcza fantastyczny błyszczyk do warg z diamentowymi opiłkami, który można łączyć z dowolną szminką, cieniami do powiek lub z pudrem.

""

sukces.rp.pl

Idealnie byłoby, gdyby hit wypromował któryś z Youtubowych czy Instagramowych celebrytów: ktoś z rodziny Kardashian, Jeffree Star lub Huda Kattan – tysiące sztuk ich najnowszych produktów wyprzedają się w ciągu kilkudziesięciu minut!

– Obecne czasy są wyzwaniem dla marek bazujących na historii i klasyce, bo muszą szukać nowych kanałów dotarcia do młodego pokolenia, którego już nie kręci magia brandów, reprezentowanych przez francuskie domy mody – podsumowuje Osmański. – A fakt, że to ukochane marki ich babci, wcale nie pomaga.

""

sukces.rp.pl

Pokolenie Y i Z bardziej interesuje sposób produkcji i skład – kremy mają być przede wszystkim z naturalnych składników, najlepiej wege i w opakowaniach pochodzących z recyklingu. Takie podejście otwiera ogromne możliwości przed lokalnymi, niszowymi markami, które jeszcze niedawno nie miałyby szans, żeby przebić się na rynku. Teraz to właśnie one należą do najczęściej nagradzanych w konkursach kosmetyczny i konsumenckich.

– Ciekawe, jak to wszystko będzie wyglądać za kolejne 20 lat – konkluduje Osmański. – Jedno jest pewne – przed nami na pewno interesujące czasy.

""

sukces.rp.pl

Sergiusz Osmański – prekursor zawodu wizażysty w Polsce, obecnie Dyrektor Artystyczny & PR Sephora. Odpowiadał za wizerunek takich firm jak Margaret Astor i Dior. Stworzył  makijaże do musicali Koty, Bal Wampirów, Deszczowa Piosenka, Mamma Mia, Piloci, czy Aida w warszawskim teatrze Roma. Wykładowca Międzynarodowej Akademii Makijażu w Warszawie. Współpracuje z wieloma firmami , gdzie odpowiedzialny jest za „trening aparycji biznesowej”. Autor porad makijażowych w  kobiecych magazynach.

zdjęcia: serwis prasowy Sephora

Jaki makijaż będzie najmodniejszy w nadchodzącym karnawale? – Dzisiaj trudno o nakreślenie konkretnych trendów, bo od propozycji kolorystycznych ważniejsza jest technologia; od twarzy modelki promującej wybraną stylistykę – celebryci wielbieni przez pokolenie Y i Z, o statusie których decydują media społecznościowe, mówi Sergiusz Osmański, wizażysta i dyrektor artystyczny marki Sephora. I zauważa, że jest to to samo pokolenie, które pragnie być eko i wege, dlatego szuka marek bazujących na naturalnych składnikach.

Pozostało 87% artykułu
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady
Styl
„Rośliny niezłomne”. Chwasty gwiazdami słynnej wystawy ogrodniczej w Londynie