Szukaj

Błyszczące święta pokolenia eko

Idealnie byłoby, gdyby hit wypromował któryś z Youtubowych czy Instagramowych celebrytów: ktoś z rodziny Kardashian, Jeffree Star lub Huda Kattan – tysiące sztuk ich najnowszych produktów wyprzedają się w ciągu kilkudziesięciu minut!

Jaki makijaż będzie najmodniejszy w nadchodzącym karnawale? – Dzisiaj trudno o nakreślenie konkretnych trendów, bo od propozycji kolorystycznych ważniejsza jest technologia; od twarzy modelki promującej wybraną stylistykę – celebryci wielbieni przez pokolenie Y i Z, o statusie których decydują media społecznościowe, mówi Sergiusz Osmański, wizażysta i dyrektor artystyczny marki Sephora. I zauważa, że jest to to samo pokolenie, które pragnie być eko i wege, dlatego szuka marek bazujących na naturalnych składnikach.

– Dzisiaj wszystko jest płynne i uniwersalne. Nie można powiedzieć, że coś jest super modne, a coś innego demodé – mówi Osmański. – To wszystkim daje komfort, ale niesie za sobą ryzyko popełniania błędów w makijażu.

Ten makijażowi komfort dodatkowo podkreśla technologia, mówi. Nowoczesne cienie do powiek są mocno napigmentowane i dlatego lepiej rozprowadzają się na powiece, nie zbijają się w grudki, nie osypują, a raz zrobiony makijaż nie wymaga ciągłych korekt. Podobnie jest z podkładami i mineralnymi pudrami, które lepiej się rozprowadzają, inaczej odbijają światło i – co najważniejsze – nie dając efektu maski pozwalają na dość śmiałe eksperymenty.

– Makijaże, które jeszcze niedawno kojarzyły się wyłącznie z drag queens albo charakteryzacją teatralną, teraz stały się czymś normalnym i akceptowalnym – mówi wizażysta.Jednocześnie kolorowe kosmetyki, które wcześniej pełniły wyłącznie rolę dekoracyjną, coraz częściej wypełniają funkcję pielęgnacyjną. Jak matowe szminki, które dzięki olejkom i woskom nie wywołują już efektu spierzchniętych warg.

Zmienił się także tak zwany sezonowy launch – kiedyś każdy dom mody anonsował gamę kolorystyczną obowiązującą w nadchodzącym sezonie, prezentując ją na zdjęciach swojej topowej modelki. – Teraz raczej pokazuje się techniki i sposoby, na bazie których każdy, korzystając z nowego produktu sezonu, może stworzyć indywidualny styl – mówi Osmański.

A od zdjęcia modelki w stylu „w tym sezonie obowiązują mocno podkreślone usta o jaskrawej kolorystyce” ważniejsze staje się wypuszczenie kolejnego hitu technologicznego, na przykład informacja, że znana marka wypuszcza fantastyczny błyszczyk do warg z diamentowymi opiłkami, który można łączyć z dowolną szminką, cieniami do powiek lub z pudrem.

Idealnie byłoby, gdyby hit wypromował któryś z Youtubowych czy Instagramowych celebrytów: ktoś z rodziny Kardashian, Jeffree Star lub Huda Kattan – tysiące sztuk ich najnowszych produktów wyprzedają się w ciągu kilkudziesięciu minut!

– Obecne czasy są wyzwaniem dla marek bazujących na historii i klasyce, bo muszą szukać nowych kanałów dotarcia do młodego pokolenia, którego już nie kręci magia brandów, reprezentowanych przez francuskie domy mody – podsumowuje Osmański. – A fakt, że to ukochane marki ich babci, wcale nie pomaga.

Pokolenie Y i Z bardziej interesuje sposób produkcji i skład – kremy mają być przede wszystkim z naturalnych składników, najlepiej wege i w opakowaniach pochodzących z recyklingu. Takie podejście otwiera ogromne możliwości przed lokalnymi, niszowymi markami, które jeszcze niedawno nie miałyby szans, żeby przebić się na rynku. Teraz to właśnie one należą do najczęściej nagradzanych w konkursach kosmetyczny i konsumenckich.

– Ciekawe, jak to wszystko będzie wyglądać za kolejne 20 lat – konkluduje Osmański. – Jedno jest pewne – przed nami na pewno interesujące czasy.

Sergiusz Osmański – prekursor zawodu wizażysty w Polsce, obecnie Dyrektor Artystyczny & PR Sephora. Odpowiadał za wizerunek takich firm jak Margaret Astor i Dior. Stworzył  makijaże do musicali Koty, Bal Wampirów, Deszczowa Piosenka, Mamma Mia, Piloci, czy Aida w warszawskim teatrze Roma. Wykładowca Międzynarodowej Akademii Makijażu w Warszawie. Współpracuje z wieloma firmami , gdzie odpowiedzialny jest za „trening aparycji biznesowej”. Autor porad makijażowych w  kobiecych magazynach.

zdjęcia: serwis prasowy Sephora

Zamknij
Zamknij