5 tysięcy złotych za brudne spodnie? Gucci wywołało burzę

„Zielona” polityka w tym przypadku chyba potraktowana została zbyt dosłownie przez dom mody Gucci

Publikacja: 24.09.2020 18:36

Fot: Gucci

Fot: Gucci

Foto: Fot: Gucci

Buty sklejone taśmą, normcore’owe koszulki za tysiące złotych i inne produkty codziennego użytku w wersji luksusowej, na przykład torby na zakupy, na stałe weszły do repertuaru marek luksusowych.

Zainteresowanie – i krytyka, którą wywołują – to dla domów mody marketingowe paliwo, dlatego w nowej kolekcji Gucci pojawił się kolejny produkt „zacierający granicę między klasyką i współczesnością”. To spodnie-ogrodniczki, które wyglądają, jakby zostały ubrudzone ziemią i trawą. Cena? 1400 dolarów (ok. 5,5 tys. złotych).

Czytaj też: Spalone słońcem. Kolekcjonerzy kochają te zegarki z powodu ich wad fabrycznych

Z jednej strony Gucci pod kreatywnym przywództwem Alessandra Michele’a kontynuuje „grunge’owy” kierunek znany już z wcześniejszych pokazów na jesień/zimę 2020. Z drugiej – powołuje się na zasady swojej eko-polityki, bo spodnie wykonano z organicznej bawełny, a skrawki materiałów, które powstały w produkcji, zostaną ponownie wykorzystane w ramach programu upcyklingowego „Gucci Up”.

Brudne spodnie Gucci. Moda czy prowokacja? 

Takie wyjaśnienia nie przekonały jednak internautów, którzy rozpętali na Twitterze prawdziwą burzę. „Szczyt głupoty” to tylko jedno z łagodniejszych określeń na dostępne w dwóch wersjach spodnie (w ofercie jest również wersja podstawowa dżinsów za jedyne 1200 dolarów).

Z podobną „trollingową” strategią najczęściej łączy się Demną Gvasalię z Balenciagi, ale Gucci również ma już na koncie kilka prowokacyjnych projektów. Pod koniec 2018 roku do sprzedaży trafiły fabrycznie zniszczone sneakersy tej marki. Wyglądały niechlujnie, ale w butikach trzeba było za nie zapłacić 870 dolarów (ok. 3300 złotych).

Buty sklejone taśmą, normcore’owe koszulki za tysiące złotych i inne produkty codziennego użytku w wersji luksusowej, na przykład torby na zakupy, na stałe weszły do repertuaru marek luksusowych.

Zainteresowanie – i krytyka, którą wywołują – to dla domów mody marketingowe paliwo, dlatego w nowej kolekcji Gucci pojawił się kolejny produkt „zacierający granicę między klasyką i współczesnością”. To spodnie-ogrodniczki, które wyglądają, jakby zostały ubrudzone ziemią i trawą. Cena? 1400 dolarów (ok. 5,5 tys. złotych).

Styl
Jak przetrwać upały? Innowacyjna tkanina, która chłodzi, może być przełomem
Styl
Pierpaolo Piccioli odchodzi z Valentino. To on uratował słynny włoski dom mody
Styl
Rośnie fala „przyjaznych oszustw” w e-sklepach. To problem przed Black Friday
Styl
Barbara M. Roberts, czyli Barbie. Kto wymyślił najsłynniejszą lalkę świata?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Styl
Jak się ubrać na koronację króla? Karol III zmienia wielowiekowe zasady