Dla Amerykanów problemy z dostępem do niektórych aplikacji, takich jak TikTok, to nowość, ale w krajach takich jak Rosja czy Iran, gdzie cenzura od lat walczy z wolnością słowa, działanie w informacyjnym podziemiu to chleb powszedni. Właśnie w takim środowisku świetnie funkcjonuje rosyjska aplikacja Telegram, komunikator, który szyfruje wszystkie wysyłane wiadomości, ukrywając tym samym ich treść przez służbami bezpieczeństwa.
Przez ostatnie dwa lata Telegram formalnie był w Rosji nielegalny. To jednak nie przeszkodziło mu w rozwoju. Za wzrostem liczby użytkowników poszły marki, także odzieżowe. Jak informuje serwis „Business of Fashion”, coraz więcej z nich współpracuje z influencerami obecnymi na Telegramie.
Telegram: rosyjski komunikator szyfrujący wiadomości
Wśród najpopularniejszych użytkowników Telegramu znajduje się Katia Fiedorowa, założycielka serwisu Good Morning, Karl!, prowadzonego od 2017 roku i obserwowanego przez ponad 60 tysięcy użytkowników.
Czytaj też: Gucci, Prada, TikTok: po co domy mody się w to bawią?
Katia jest byłą redaktorką rosyjskich edycji magazynów Vogue czy Grazia. Przy zasięgach deklarowanych przez gwiazdy Instagramu czy TikToka, jej liczba obserwujących to niewiele, ale o tym, że współpracę z Fiedorową podjęły między innymi Prada czy Cartier, zdecydowało coś innego.