Plan Kanye’ego Westa, zakładający sprzedawanie własnych produktów w przystępnych cenach, jest coraz bliższy realizacji. Raper podpisał właśnie kontrakt na 10-letnią współpracę z marką GAP, z którą związany był jeszcze przed osiągnięciem komercyjnego sukcesu. W piątek poznaliśmy pierwsze szczegóły kolaboracji.
Stażysta wraca do firmy
Pod koniec lat 90. West zaliczył staż w GAP, co było jednym z powodów, dla których temat współpracy z marką powracał później w jego wypowiedziach regularnie. „Chciałbym być dla GAP tym, kim Steve Jobs dla Apple” – mówił w wywiadzie dla New York Magazine w 2015 roku.
Zaplanowana na pierwszą połowę przyszłego roku kolekcja będzie wynikiem kreatywnej współpracy Westa i nigeryjsko-brytyjskie projektantki Mowalola Ogunlesi, która została mianowana na stanowisko design directora.
Efekt Westa
10-letnia współpraca to nie tylko szansa na realizację „utopii” Westa, ale też projekt, z którym olbrzymie nadzieje wiąże też GAP, notujący od 2013 roku ciągłe spadki sprzedaży. Firma liczy, że partnerstwo z Westem pomoże jej powtórzyć wynik Adidasa. Trwająca od 2015 roku współpraca niemieckiej marki i męża Kim Kardashian pomogła Adidasowi bić kolejne rekordy, a 2019 rok marka zamknęła ze sprzedażą na poziomie 1,5 mld dolarów.