Sieć McDonald’s w Polsce co jakiś czas na kilka tygodni wprowadza do swojej oferty Burger Drwala – limitowaną edycję kanapek, która od dań ze standardowego menu różni się dodatkiem w postaci panierowanego sera. Najnowsza premiera kanapki miała premierę 23 listopada. Drwal to nie tylko polska specjalność, w innych krajach regionu też można dostać podobny przysmak, jednak pod inną nazwą.
Burger Drwala: skąd wziął się ten fenomen?
Klasyczna bułka burgerowa i burger wołowy, a do tego sałata, bekon, prażona cebula, specjalny sos oraz kluczowy składnik całego zestawu: ser w chrupiącej panierce. Wraz z nastaniem pierwszych mrozów, w ofercie McDonald’sa w Polsce ponownie pojawił się Burger Drwala.
Reakcja Polaków była natychmiastowa. Do restauracji zaczęły ustawiać się kolejki wygłodniałych miłośników burgerów, aby nie stracić okazji spróbowania tej kanapki.
Nie odstraszyły ich nawet ceny kultowej kanapki, które znacznie przewyższają te z ubiegłego roku. Burger podrożał o kilkadziesiąt procent. W 2021 roku wersja klasyczna kosztowała 17,40 zł. Dziś za kanapkę musimy zapłacić już 24,90 zł.
McDonald’s wprowadza Burgera Drwala tylko raz w roku, i tylko na okres około dwóch miesięcy. W tym roku kanapka ma 5 wersji: klasyczną, z podwójnym kotletem wołowym, z kurczakiem, z żurawiną i na ostro. W zależności od wariantu, kanapka może liczyć od ponad 800 do nawet ponad 1100 kalorii.