Dla przedstawicieli Generacji Z moda z lat 90. oraz z początków XXI wieku to vintage. „Zetki” kochają serial „Przyjaciele”, a zespoły muzyczne zaczynające karierę 30 lat temu to, ich zdaniem, „klasyka”. Skąd wśród młodych ludzi z pokolenia Z nostalgia za czasami, których nigdy nie poznali?
Generacja Z odczuwa „Nu nostalgię”. Na czym polega to zjawisko?
Wielu współczesnych czterdziesto- i pięćdziesięciolatków uważa lata 90. za najlepszą dekadę — dla muzyki, mody i szeroko pojętej popkultury. Z pewnością wynika to z faktu, że to właśnie na tamte lata przypada okres ich beztroskiej młodości, w którym kształtowały się także ich gusty i preferencje.
Czytaj więcej
Generacja Z ma poważne problemy ze snem – wynika z najnowszego raportu na temat jakości snu. Dlaczego młode pokolenie Z ma problemy ze snem? Odpowiedź nie zaskakuje.
Nostalgia za tamtym czasami, a także pierwszą dekadą nowego tysiąclecia, udziela się również przedstawicielom pokolenia Z, którzy dopiero się wtedy rodzili. Ci młodzi ludzie nie mogą więc pamiętać niczego, co było wówczas na czasie, ani zespołów, których się wtedy słuchało. Nie mają żadnych wspomnień z tamtych czasów.
A jednak również i oni chętnie sięgają po ubrania w stylu grunge czy wpisujące się w modę Y2K, interesują się też popkulturą tamtych czasów. Autorzy najnowszego raportu agencji brandingowej Karla Otto znaleźli na to zjawisko nazwę, która brzmi: „nu nostalgia”.