Swatch i MoMA: oto kolekcja inspirowana wielką sztuką

Swatch wraca do tego, za co tę markę pokochali fani sztuki na całym świecie – do zegarków inspirowanych pracami najwybitniejszych artystów na świecie.

Publikacja: 19.02.2021 14:15

Swatch i MoMA: oto kolekcja inspirowana wielką sztuką

Foto: Fot: materiały prasowe

Nawiązania do świata sztuki stały się jednym ze znaków rozpoznawczych szwajcarskiej marki Swatch. Pomysł, by zegarek potraktować jak płótno, na którym można przedstawić dzieło sztuki, od początku wydawał się rewolucyjny, dla niektórych był wręcz obrazoburczy.

Czytaj też: Swatch, Keith Haring i Disney: lepiej być nie może

Po latach okazuje się, że Swatch miał rację. Kolejne kolekcje tworzone wspólnie ze znanymi artystami i słynnymi muzeami budziły wielkie zainteresowanie na całym świecie, niektóre błyskawicznie znikały ze sklepów i stawały się cennym kolekcjonerskim trofeum – tak jak edycja z 2018 roku przygotowana we współpracy z Damianem Hirstem, jednym z najbardziej rozpoznawalnych i najbardziej kontrowersyjnych artystów ostatnich lat.

Czy można to przebić? Można próbować – ale można też po prostu pójść w inną stronę i poszukać nowego formatu współpracy. Dokładnie to zrobił Carlo Giordanetti, dyrektor kreatywny marki Swatch. Efektem jest specjalna kolekcja zegarków przygotowanych we współpracy z MoMA, nowojorskim muzeum sztuki współczesnej, jedną z najsłynniejszych instytucji rynku sztuki na świecie.

Kolekcja zegarków Swatch i MoMA: od Van Gogha do Mondriana i Tadanoriego Yokoo 

Najnowszą kolekcję tworzy sześć zegarków. Punkt wyjścia dla niej stanowiły prace znanych artystów ze zbiorów nowojorskiego Museum of Modern Art.  

Powstało sześć projektów: od „Gwieździstej nocy” (1889) Vincenta van Gogha, przez „Nadzieję II” (1907–1908) Gustava Klimta i Sen (1910) Henriego Rousseau po „Kompozycja owalna z płaszczyznami kolorów 1” (1914) Pieta Mondriana, „Miasto i projekt, Cuda życia na Ziemi” Isamu Kurita (1966) i „Nowy Jork” (1968) Tadanoriego Yokoo. Efektem jest niesamowity przekrój stylistyczny i artystyczny prezentujący bogactwo i różnorodność zbiorów MoMA. 

Zegarki można kupić osobno lub jako wydanie kolekcjonerskie. Swatch i MoMA zaprojektowali także specjalne pudełko do edycji kolekcjonerskiej, inspirowane schodami Blade Stair – charakterystycznym elementem architektonicznym w MoMA. Zegarki z kolekcji Swatch x MoMA będą dostępne od 4 marca w sklepach Swatch. 

Nawiązania do świata sztuki stały się jednym ze znaków rozpoznawczych szwajcarskiej marki Swatch. Pomysł, by zegarek potraktować jak płótno, na którym można przedstawić dzieło sztuki, od początku wydawał się rewolucyjny, dla niektórych był wręcz obrazoburczy.

Czytaj też: Swatch, Keith Haring i Disney: lepiej być nie może
Pozostało 83% artykułu
Piękne Rzeczy
Zawrotna kariera kalendarzy adwentowych. Marki luksusowe je pokochały
Piękne Rzeczy
Rezydencja rodziny Kennedych we Francji na sprzedaż. Tu JFK uczył się pływać
Piękne Rzeczy
Kidult na zakupach świątecznych. Dlaczego dorośli kupują sobie zabawki?
Piękne Rzeczy
„Prezenty dopaminowe”: nowy trend objął też tradycje świąteczne
Materiał Promocyjny
Mała Księgowość: sprawdzone rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorców
Piękne Rzeczy
Raport: młodzi ludzie chętnie kupują dobra luksusowe, bo mieszkają z rodzicami