Po prezentacji raportu kwartalnego grupy LVMH, właściciela między innymi takich marek modowych jak Louis Vuitton czy Dior, pora na raport roczny francuskiej grupy Richemont, skupiającej prestiżowych marki zegarkowe i biżuteryjne. Ten dokument to jak dotąd najbardziej wnikliwa analiza wpływu globalnej kwarantanny na branżę zegarkową.
Trzy kwartały dobre, jeden koszmarny
W perspektywie całego roku podatkowego (liczonego od kwietnia 2019 roku) sprzedaż grupy wzrosła o 2%, ale za ten wzrost odpowiadają przede wszystkim pierwsze trzy kwartały.
Pierwsze trzy miesiące 2020 roku przyniosły duże spadki sprzedaży na wszystkich kontynentach – od 9% w Europie i 12% na Bliskim Wschodzie po 36% w Azji Wschodniej (bez Japonii) i aż 67% w Hongkongu.
Łącznie sprzedaż wszystkich marek grupy Richemont w czwartym kwartale roku podatkowego spadła o 18% w zestawieniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Zysk w ujęciu rocznym spadł o 67 procent.