Raport: Porsche najpotężniejszą marką luksusową na świecie

Firmy, które znalazły się w zestawieniu przygotowanym przez Brand Finance, w wyniku pandemii straciły łącznie ponad 35 miliardów dolarów

Publikacja: 14.10.2020 16:40

Fot: Porsche/ Facebook

Fot: Porsche/ Facebook

Foto: Fot: Porsche/ Facebook

Firma konsultingowa Brand Finance z Londynu, regularnie przygotowująca zestawienia najbardziej wartościowych marek świata, tworzy też zestawienia potentatów branży luksusowej.

Najdroższe marki luksusowe świata w 2020 roku

Przy ich układaniu pod uwagę brane są przede wszystkim takie branże jak motoryzacja, moda i uroda. Najnowsza wersja raportu, oprócz zestawienia najważniejszych marek luksusowych 2020 roku, przynosi też informacje na temat tego, jak firmy znane na całym świecie poradziły sobie z pandemią. Choć wiele firm – łącznie ze zwycięzcą, Porsche – nie straciło wysokiej pozycji, to i tak większość ma za sobą najgorszy rok w najnowszej historii. Łącznie pierwsza pięćdziesiątka w wyniku kryzysu wywołanego przez pandemię straciła aż 35 miliardów dolarów.

Czytaj też: Off-White, Balenciaga i Nike to najpopularniejsze marki modowe 2020 roku

Badając wpływ pandemii koronawirusa na wartość marek Brand Finance zdecydowało się na podzielenie ich na trzy kategorie: tych, które nie ucierpiały w wyniku pandemii i których wartość rosła; tych które ucierpiały w ograniczonym stopniu (strata ponad 10% wartości marki) oraz najdotkliwiej odczuwających skutki Covid-19 firm, które straciły ponad 20% wartości.

Porsche zachowało pozycję lidera, znajdując się w pierwszej z tych grup i zwiększając swoją wartość do poziomu 33,9 miliarda dolarów – o 16% więcej niż w 2019 roku. To świetny wynik w czasach kryzysu, zwłaszcza że ostatnich miesiącach straty notowały m.in. Bentley, Aston Martin czy Maserati.

Pod względem wartości najszybciej rosło Givenchy, które mimo kryzysu zanotowało wzrost aż o 74% i awansowało z 37. pozycji na 26. Jeśli chodzi o marki z pierwszej dziesiątki,najszybciej rósł Louis Vuitton (o 21%), co pomogło mu uplasować się na trzecim miejscu i zbliżyć się do Gucci.

Pierwszą dziesiątkę uzupełniają kolejno Cartier, Chanel, Hermes, Ferrari, Rolex, Dior i amerykański Coach, z czego tylko Rolex i Coach zanotowały w 2020 roku spadek wartości.

Brand Finance przeanalizowało również reputację poszczególnych sektorów w czasie kryzysu. Najlepiej poradziły sobie branża motoryzacyjna i technologiczna. Pełny raport został opublikowany na stronie Brand Finance.

Najbardziej wartościowe marki luksusowe w 2020 roku:

  1. Porsche
  2. Gucci
  3. Louis Vuitton
  4. Cartier
  5. Chanel
  6. Hermes
  7. Ferrari
  8. Rolex
  9. Dior
  10. Coach

Źródło: Brand Finance

Firma konsultingowa Brand Finance z Londynu, regularnie przygotowująca zestawienia najbardziej wartościowych marek świata, tworzy też zestawienia potentatów branży luksusowej.

Najdroższe marki luksusowe świata w 2020 roku

Pozostało 92% artykułu
Piękne Rzeczy
Ukryta przez 100 lat. „Najcenniejsza kolekcja monet na świecie” idzie pod młotek
Piękne Rzeczy
Zawrotna kariera kalendarzy adwentowych. Marki luksusowe je pokochały
Piękne Rzeczy
Rezydencja rodziny Kennedych we Francji na sprzedaż. Tu JFK uczył się pływać
Piękne Rzeczy
Kidult na zakupach świątecznych. Dlaczego dorośli kupują sobie zabawki?
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Piękne Rzeczy
„Prezenty dopaminowe”: nowy trend objął też tradycje świąteczne