Wg danych udostępnionych przez platformę TheRealReal, która niedawno nawiązała współpracę z Gucci przy okazji tworzenia pierwszego oficjalnego second handu tej marki, w maju i w czerwcu 2020 roku sprzedaż używanych pierścionków zaręczynowych w porównaniu z wcześniejszymi miesiącami wzrosła prawie o połowę (o 47%).
Z kolei analiza firmy Legal Templates pokazuje, że między marcem a czerwcem 2020 roku liczba rozwodów w USA wzrosła o 34% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
W efekcie platformy takie jak TheRealReal czy Worthy odnotowały wzrosty zarówno jeśli chodzi o zamówienia, jak i liczbę pierścionków wystawionych na sprzedaż. Steven Schneider z Worthy powiedział również w rozmowie z „Business Insiderem”, że używane pierścionki w okresie pandemii stały się popularniejsze między innymi ze względu na przestoje w pracy kopalni i zmniejszone wydobycie kamieni szlachetnych.
Raport TheRealReal poświęcony nawykom klientów w czasie pandemii i ich wpływowi na rynek używanych dóbr luksusowych wskazuje też na inne trendy. Jednym z nich jest rosnąca popularność kobiecych sneakersów, na którą wpływ miała m.in. premiera modelu Air Jordan IV przygotowana przez Off-White Virgila Abloha.
Analiza zachowań ponad 17 milionów użytkowników platformy TheRealReal pokazała również, że prognozy na temat gorączkowego poszukiwania używanych Rolexów po wstrzymaniu produkcji przez tę firmę w czasie pandemii, okazały się słuszne. Wiosną tego roku sprzedaż zegarków szwajcarskiego giganta rosła dużo szybciej niż w przypadku innych marek zegarkowych.