Model zaprojektowano dla tenisisty Bjorna Borga w 1978 roku. Trzy lata później buty trafiły do sprzedaży, którą wspierał odnoszący sukcesy na korcie ambasador. Borg o kilka lat wyprzedził innych wybitnych sportowców, którzy związali się z marką, takich jak Marco Van Basten, Roberto Baggio, Francesco Totti czy Roy Keane.
Dla kiboli i dandysów
Zainteresowanie marką w tamtym okresie wiązało się też z fenomenem Paninaro, czyli młodymi, znanymi z zamiłowania do luksusu i drogich projektantów mediolańczykami, a także Casuals, subkulturą brytyjskich chuliganów. Już pod koniec lat 70. kibole zaczęli pojawiać się na stadionach w drogich ubraniach dla odwrócenia uwagi policji – podobnie jak dzieje się to dziś w przypadku skrajnej amerykańskiej prawicy.
B.Elite zwracały uwagę swoją ekskluzywnością, a każda para posiadała numerowany certyfikat. Również reedycja z 2011 roku, przygotowana we współpracy ze sklepem Foot Patrol, trafiła tylko do setki wybranych. W przypadku nowej wersji będzie inaczej – nielimitowane sneakersy można zamawiać na stronie producenta, a ich cena to 160 funtów (ok. 795 zł).