Przez lata hiszpański Inditex, największy na świecie koncern odzieżowy, pilnie strzegł technologii i rozwiązań, które stosuje. Teraz odzieżowy gigant zaskoczył wszystkich, tworząc projekt, który ma umożliwić ujawnianie szczegółów dotyczących innowacyjnych rozwiązań, których większość konkurentów Inditeksu nie chce ujawniać.
Inditex: Właściciel Zary odkrywa tajemnice
Amancio Ortega, założyciel hiszpańskiego koncernu Inditex, w którego portfolio znajdują się marki Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home i Lefties, od początku starał się budować nowoczesne przedsiębiorstwo, które będzie szło z duchem czasu. Już w 1975 roku Ortega zatrudnił José María Castellano, doktora ekonomii i eksperta w dziedzinie komputeryzacji, aby ten zajął się rozwojem technologicznego zaplecza firmy.
Czytaj więcej
Amerykańska marka Ralph Lauren zanotowała bardzo dobre wyniki za pierwszą połowę 2025 roku. To ja...
Pół wieku później Inditex nie zwalnia tempa, a co więcej, zamierza dzielić się ze światem technologicznymi innowacjami, które wdraża. Na platformie blogowej Medium powstało konto o nazwie Inditex Tech, na którym hiszpański gigant chce szczegółowo omawiać wykorzystywane rozwiązania mające wpływ na rozwój firmy i jej sprawne funkcjonowanie.
Krok ten idzie całkowicie wbrew tradycyjnemu podejściu większości przedsiębiorstw – zarówno niewielkich startupów, jak i globalnych koncernów. Firmy z branży odzieżowej zwykle pilnie strzegą własnych rozwiązań, aby utrzymać przewagę konkurencyjną wobec rywali.