Globalna firma konsultingowa Brand Finance zaktualizowała właśnie swoje dwa rankingi: najbardziej wartościowych oraz najsilniejszych marek luksusowych na świecie. W obydwu rankingach królują francuskie i włoskie marki z branżę mody, jednak liderem jednego z zestawień zajęła słynna marka luksusowych aut.
Najcenniejsze marki luksusowe na świecie: Porsche liderem
W najnowszych rankingach firmy Brand Finance najcenniejszych i najsilniejszych marek luksusowych na świecie nastąpiły znaczące roszady, w czołowych dziesiątkach pojawili się nowi gracze. Obliczając wartość marki, eksperci z Brand Finance biorą pod uwagę jej historyczne dane finansowe i oszacowują przyszłe przychody.
Ósmy rok z rzędu pozycję lidera w gronie najcenniejszych marek na świecie utrzymuje Porsche, której wartość wycenia się na 41,1 miliarda dolarów. Na drugim miejscu uplasował się dom mody Chanel, wartość tej marki wzrosła w ostatnim roku najszybciej ze wszystkich marek z rankingu — o 45 procent do kwoty 37,9 miliarda dolarów.
Czytaj więcej
Mongolski kaszmir, jeden z najcenniejszych surowców w branży luksusowej, to niezwykle łakomy kąse...
Chanel awansowało z miejsca trzeciego na drugie, strącając z niego swojego rywala, Louis Vuitton. Wartość zajmującego trzecie miejsce LV eksperci wyceniają na 32,9 miliardów dolarów.