Nowy projekt edukacyjny giganta branży luksusowej. Darmowe kursy i certyfikaty

Branża luksusowa boryka się z problemem braku odpowiednio wykwalifikowanych pracowników. Jak sobie z tym radzić? Francuski koncern LVMH rozpoczyna darmowe szkolenia i certyfikaty dla zainteresowanych pracą w świecie dóbr luksusowych. To ma być sposób na przyciągnięcie młodych talentów – ale nie tylko.

Publikacja: 14.05.2025 15:46

Najważniejszą częścią koncernu LVMH jest dom mody Louis Vuitton.

Najważniejszą częścią koncernu LVMH jest dom mody Louis Vuitton.

Foto: Eric Thayer/Bloomberg

Koncern LVMH, do którego należy kilkadziesiąt marek luksusowych, uruchomia darmowe szkolenia online, ich celem ma być zapoznanie potencjalnych pracowników ze specyfiką pracy w branży dóbr luksusowych.

Branża luksusowa od kuchni: LVMH uruchamia darmowe szkolenia 

Marki działające w branży luksusowej borykają się z najrozmaitszymi problemami –  spadku popytu przez niepewną sytuację w światowej gospodarki aż po braki kadrowe.

Mogłoby się wydawać, że praca w branży luksusowej to wymarzona ścieżka kariery – i w przypadku wielu młodych ludzi tak właśnie jest. Mimo to, dla części z nich zdobycie posady w którejś ze znanych marek wydaje się nieosiągalne.

W rezultacie ci, którzy z powodzeniem mogliby odnieść sukces, nawet nie próbują wysłać CV do firm, które ich interesują. Problem braku utalentowanych kandydatów dotyczy również największych graczy sektora produktów z górnej półki – w tym francuskiego koncernu LVMH.

Czytaj więcej

Europejska marka odzieżowa znika po 40 latach na rynku. Była też w Polsce

Aby ośmielić potencjalnych pracowników, francuski gigant uruchomił program darmowych szkoleń online o nazwie „Inside LVMH”. Pierwsza edycja programu, z którego mogą skorzystać wszyscy, niezależnie od wykształcenia czy doświadczenia, ruszyła w 2021 roku. Od tamtej pory certyfikat uzyskało 125 tysięcy osób.

Szkolenia odbywają się przez internet, za pośrednictwem specjalnej platformy. Aby odblokować konkretne moduły tematyczne, przyszły kursant na początku musi zdać egzamin wstępny w formie quizu.

Kurs ma dwie części. Pierwsza obejmuje takie podstawowe zagadnienia, jak na przykład definicja luksusu. W ramach części drugiej uczestnik kursu może wybrać dwa z trzech następujących modułów: „Kreacja i branding”, „Operacje i łańcuch dostaw” oraz „Sprzedaż i obsługa klienta”.

Tematyka znakomitej większości lekcji obraca się wokół funkcjonowania marek należących do portfolio koncernu LVMH, w których zastosowano konkretne rozwiązania w praktyce. Kursanci mają dodatkowo do dyspozycji artykuły, których autorami są wykładowcy renomowanych uczelni, branżowi eksperci, liderzy i ludzie biznesu.

Jak wygląda szkolenie Inside LVMH?

Kurs obejmuje łącznie 30 godzin, które kursant realizuje w ciągu ośmiu tygodni. Moduły tematyczne zbudowano we współpracy ze specjalistami i wykładowcami z takich renomowanych uczelni jak Uniwersytet Harvarda, politechnika CentraleSupélec, francuskie szkoły biznesu HEC Paris i ESSEC czy Central Saint Martins – uczelnia artystyczna, która wykształciła wielu czołowych projektantów mody.

Po przejściu przez wszystkie moduły kursant przystępuje do egzaminu końcowego. Aby zaliczyć kurs i uzyskać certyfikat, należy uzyskać co najmniej 70 procent prawidłowych odpowiedzi.

Tematyka całego kursu jest bardzo szeroka i dotyczy wszystkich aspektów funkcjonowania przedsiębiorstw z branży luksusowej. Jedncześnie liczba godzin jest mocno ograniczona, przez co nie należy traktować kursu Inside LVMH jako alternatywy dla studiów na uczelni wyższej, ale raczej jako punkt wyjścia do dalszej edukacji albo uzupełnienie wiedzy, którą już się posiada. Rejestracja na kurs Inside LVMH potrwa do 19 maja do godziny 11:59 we wszystkich strefach czasowych.

Koncern LVMH, do którego należy kilkadziesiąt marek luksusowych, uruchomia darmowe szkolenia online, ich celem ma być zapoznanie potencjalnych pracowników ze specyfiką pracy w branży dóbr luksusowych.

Branża luksusowa od kuchni: LVMH uruchamia darmowe szkolenia 

Pozostało jeszcze 92% artykułu
Moda
Słynna marka odzieżowa zaczyna rewolucję. Nowy rodzaj bawełny może zmienić rynek
Moda
Paryska „świątynia mody” zamyka się na dwa lata. Wielki remont w słynnym muzeum
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka na świecie. Luksus przegrywa ze „średnią półką”
Moda
Zara otworzy swój największy sklep na świecie. Powstanie w Europie
Moda
Europejska marka odzieżowa znika po 40 latach na rynku. Była też w Polsce