Nike wprowadza na rynek nową markę. To ma być sposób na wyjście z kryzysu

Amerykańska marka Nike nawiązała współpracę z Kim Kardashian. Czy wielka gwiazda Instagrama, która z wielkim sukcesem prowadzi swoją markę Skims, pomoże amerykańskiemu gigantowi w wyjściu z kryzysu?

Publikacja: 19.02.2025 15:01

NIke nawiązał współpracę z Kim Kardashian. Jej efektem jest nowa marka

NIke nawiązał współpracę z Kim Kardashian. Jej efektem jest nowa marka

Foto: David Paul Morris/Bloomberg

Marka Nike ogłosiła, że nawiązała długoterminową współpracę z Kim Kardashian, przedsiębiorczynią i jedną z najpopularniejszych gwiazd mediów społecznościowych na świecie. Amerykański gigant odzieży sportowej od dłuższego czasu zmaga się ze spadkiem zainteresowania swoimi produktami. Sojusz z Kim Kardashian ma być sposobem na dotarcie do nowych klientek. 

Nowa marka Nike'a. Współpraca z Kim Kardashian

Świat mody widział już wiele współprac między markami. Ich cel był zwykle ten sam: zyskać na jakimś modnym w danym momencie trendzie i/lub poprawić kiepskie wyniki finansowe.

Taką właśnie strategię obrała właśnie marka Nike, która ogłosiła swoją najnowszą współpracę. Tym razem partnerką Nike została Kim Kardashian – czołowa amerykańska influencerka, a także przedsiębiorczyni odnosząca duże sukcesy w świecie biznesu.

Czytaj więcej

Pokolenie Z mści się na pracodawcach. Ten trend zmieni rynek pracy w 2025 roku

Biznesowym „dzieckiem” Kardashian, które odniosło największy sukces komercyjny, jest marka bielizny modelującej dla kobiet i mężczyzn Skims, którą obecnie wycenia się na cztery miliardy dolarów. To właśnie z nią połączyła siły Nike. Rezultatem współpracy Kim Kardashian i sportowego giganta jest wspólna marka o nazwie NikeSkims.

Tak wygląda logotyp nowej marki NIke'a.

Tak wygląda logotyp nowej marki NIke'a.

Foto: Materiały prasowe

Nike informuje, że nowa marka obejmuje obszerną kolekcję odzieży sportowej, obuwia i akcesoriów, a także bielizny, której projekty bazują na bieliźnie Skims. Adresatkami marki NikeSkims są kobiety.

Kolekcja zadebiutuje w Stanach Zjednoczonych wiosną tego roku. W planach jest globalna ekspansja  NikeSkims, ale dopiero w 2026 roku.

Nike i Kim Kardashian. Sposób na wyjście z kryzysu?

Od dłuższego czasu sytuacja Nike jest daleka od zadowalającej. W ciągu ostatniego roku akcje marki straciły ponad jedną czwartą swojej wartości. Zdaniem ekspertów był to rezultat nietrafionych decyzji strategicznych.

Kim Kardashian będzie twarzą nowej marki NIke'a.

Kim Kardashian będzie twarzą nowej marki NIke'a.

Foto: Materiały prasowe

Wśród nich obserwatorzy wymieniają ograniczenie liczby sklepów partnerskich sprzedających produkty Nike'a i skupienie się na własnych kanałach sprzedaży, zwłaszcza sklepie internetowym. Wyniki finansowe okazały się niezadowalające i we wrześniu 2024 ze stanowiska prezesa Nike zrezygnował John Donahoe, którego zastąpił doświadczony menedżer Elliot Hill, mający za sobą wiele lat pracy w strukturach koncernu.

W opinii ekspertów wyniki Nike'a i, co za tym idzie, spadek wartości firmy, wynikają też z braku innowacyjności i odpowiedniego marketingu, który zrobiłby wrażenie na konsumentach i konsumentkach, zwłaszcza młodych. Powrót do czołówki branży odzieży sportowej utrudnia dodatkowo pojawianie się na rynku coraz to nowych, innowacyjnych marek produkujących buty jak Hoka czy On, a także skuteczne działania tych, które istnieją już na rynku od pewnego czasu, na przykład Lululemon.

W ostatnim kwartale 2024 roku wartość sprzedaży wyrobów Nike spadła o osiem procent, co świadczy o tym, że marce wciąż nie udaje się wyjść z finansowego dołka. Pomóc w tym ma współpraca z Kim Kardashian.

Tuż po ogłoszeniu stworzenia nowej marki we współpracy z celebrytką sytuacja na Wall Street zmieniła się na korzyść Nike. We wtorek pod koniec dnia ceny akcji Nike wzrosły o ponad sześć procent.

Marka Nike ogłosiła, że nawiązała długoterminową współpracę z Kim Kardashian, przedsiębiorczynią i jedną z najpopularniejszych gwiazd mediów społecznościowych na świecie. Amerykański gigant odzieży sportowej od dłuższego czasu zmaga się ze spadkiem zainteresowania swoimi produktami. Sojusz z Kim Kardashian ma być sposobem na dotarcie do nowych klientek. 

Nowa marka Nike'a. Współpraca z Kim Kardashian

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Moda
Słynna projektantka ponownie wkracza do Europy. Sojusz z gigantem z branży
Moda
Nowy biznes króla „mody dla milionerów”. To ma być produkt tylko dla wybranych
Moda
Adidas tworzy swoją pierwszą markę luksusową. Kaszmir, skóra i ręczne szycie
Moda
Właściciel słynnego domu mody w tarapatach. „Złe decyzje strategiczne”
Moda
Słynna marka luksusowa rozstaje się z dyrektorem kreatywnym. Przetrwał dwa lata