Adidas tworzy swoją pierwszą markę luksusową. Kaszmir, skóra i ręczne szycie

Adidas ogłosił stworzenie nowej luksusowej linii o nazwie A-Type. To ma być całkowita nowość w ofercie niemieckiego giganta. Produkty tworzące premierową kolekcję A-Type powstały w warsztatach włoskich rzemieślników i wykonane zostały, jak zapewnia producent, z najlepszych materiałów.

Publikacja: 12.02.2025 11:51

Tworząc A-Type, Adidas sięgnął po swoje klasyczne modele znane z oferty marki Originals.

Tworząc A-Type, Adidas sięgnął po swoje klasyczne modele znane z oferty marki Originals.

Foto: Adidas/Gabriel Moses

Adidas ogłosił po cichu uruchomienie pierwszej w historii tej firmy luksusowej linii. Kolekcję nazwaną A-Type tworzą T-shirty z kaszmiru, szyte ręcznie dobrze znane buty Superstar, bluzy i buty z wysokiej jakości skór, srebrna biżuteria i inne wyroby pochodzące z warsztatów włoskich rzemieślników. Niemcy opisują A-Type jako luksusowe wersje swoich klasycznych modeli znanych między innymi z kolekcji należącej do nich marki Originals.

A-Type — nowa luksusowa linia w rodzinie Adidasa

Adidas od dawna cieszy się reputacją jednej z najbardziej cenionych marek odzieży i akcesoriów sportowych, nigdy jednak nie pretendował do bycia marką luksusową z prawdziwego zdarzenia. Od pewnego czasu to się zmienia i niemiecki gigant stworzył nową propozycję, której adresatem jest bardziej zamożna klientela.

Po latach współpracy z takimi luksusowymi markami jak Prada, Gucci czy Balenciaga Niemcy postanowili samodzielnie powalczyć o serca i portfele miłośników sportowego stylu. Ma do tego posłużyć linia o nazwie A-Type.

Czytaj więcej

Rolex zamyka jedną ze swoich marek zegarkowych. Istniała od 1888 roku

Tworząc A-Type, Adidas sięgnął po swoje flagowe, najbardziej kultowe klasyczne modele, wynosząc je na wyższy poziom dzięki bardziej wyrafinowanej, rzemieślniczej produkcji. W komunikacie dla branżowych mediów Adidas informuje, że produkty A-Type powstały w warsztatach najlepszych europejskich rzemieślników, a do ich produkcji wykorzystano takie szlachetne materiały jak kaszmir czy najwyższej jakości skóry.

W skład debiutanckiej kolekcji A-Type wchodzi między innymi flagowy model sneakersów Adidasa „Superstar”, które wykonano z włoskiej skóry. Buty wyposażono dodatkowo w kaszmirowe sznurówki z końcówkami ze srebra. Cena pary wynosi około 800 dolarów.

Adidas nie zapomniał też o luksusowym opakowaniu na buty: klient otrzymuje je w specjalnie wyrzeźbionym pudełku z drewna. Do zestawu dołączono też białe rękawiczki, aby jak najdelikatniej obchodzić się z butami.

A-Type: luksus w wydaniu Adidasa 

Nowa kolekcja zawiera też kultowy, trzyczęściowy komplet „Firebird” z lat 80. z bluzą na zamek ze srebra, spodniami i szortami, a także T-shirty z domieszką kaszmiru. Za komplet „Firebrird” trzeba będzie zapłacić około 2,7 tysiąca dolarów.

W kolekcji nie zabrakło również luksusowych, ręcznie wykonanych dodatków, w tym słynnego modelu torby „Airbag”, którą wypuszczono do sprzedaży w latach 70., a także wyrazistej biżuterii z motywem logotypu niemieckiej marki. Nowa kolekcja zawiera masywne naszyjniki, pierścionki i kolczyki, wszystko ze srebra.

Nie ma zaskoczenia, że uruchomieniu nowej luksusowej linii Adidasa towarzyszy otoczka ekskluzywności. Jak na razie dostęp do niej mają jedynie „przyjaciele i rodzina” marki. W perspektywie jest jednak wypuszczenie linii do szerszej sprzedaży.

Uruchomienie linii A-Type to kolejny ukłon Adidasa w stronę bardziej zamożnego grona klientów. Wcześniej marka tworzyła własne ekskluzywne linie we współpracy z takimi markami jak japoński projektant i wizjoner Yohji Yamamoto czy amerykańska streetwearowa marka premium Fear of God.

Komercyjny sukces tych kolaboracji udowodnił, że luksusowe wyroby z logiem Adidasa cieszą się dużym zainteresowaniem ze strony bogatych klientów. Można przypuszczać, że kolekcja A-Type, która tym razem stanowi całkowicie samodzielny projekt niemieckiej marki, może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Moda
Właściciel słynnego domu mody w tarapatach. „Złe decyzje strategiczne”
Moda
Słynna marka luksusowa rozstaje się z dyrektorem kreatywnym. Przetrwał dwa lata
Moda
Rośnie nowa potęga w świecie mody. Prestiżowa porażka Brytyjczyków
Moda
Ulubiona marka luksusowa w Polsce: triumf giganta. Jak wypadamy na tle Europy?
Moda
Chude modelki opanowują wybiegi. Czy to ostateczny kres ciałopozytywności?