Wielka Brytania była dotąd krajem, który przez szereg lat był nie tylko europejskim, ale też globalnym epicentrum internetowego handlu w świecie mody. To w tym kraju powstały i rozwinęły się takie internetowe sklepy jak Net-a-porter, Farfetch, Matches czy Asos. Jednak potęga tych firm w ostatnich latach wyraźnie stopniała, co zbiegło się z dynamicznym rozwojem europejskiego rywala – Niemiec.
Niemcy – nowe europejskie zagłębie e-commerce’u w branży mody
Pomimo trwającego w Niemczech kryzysu kraj ten wciąż jest największą gospodarką na Starym Kontynencie. Co więcej, Niemcy wyrastają na najważniejszego gracza branży odzieżowego e-commerce’u nie tylko na skalę Europy, ale również całego świata.
Eksperci zauważają, że obok takich rosnących potęg w tym sektorze jak Chiny czy Stany Zjednoczone to właśnie Niemcy przejęli od Brytyjczyków pałeczkę pierwszeństwa jeśli chodzi o rynek czołowych graczy europejskiego e-commerce’u. Obecnie to właśnie w Niemczech, a nie w Wielkiej Brytanii, swoje siedziby mają czołowe firmy tego segmentu w Europie.
Czytaj więcej
W tegorocznej edycji prestiżowego konkursu Building of the Year organizowanego przez serwis ArchDaily, znalazły się nie tylko budynki, ale też projekty wnętrz. Wśród nominowanych jest butik z Warszawy, który walczy o tytuł najpiękniejszego na świecie. Autorami projektu z architekci z Kijowa.
O jakie firmy chodzi? Przede wszystkim o Zalando i Mytheresa. Łączy je nacisk na jak najlepszą obsługę klienta, a także agresywne przejmowanie konkurentów z branży i szybkie powiększanie swojego udziału w rynku.