Pierwszy tego typu projekt Zary. Wspólna kolekcja ze znaną węgierską marką

Zara nie przestaje zaskakiwać. Po ogłoszeniu współpracy z cenionym włoskim projektantem Stefano Pilatim, pora na kolejne ogłoszenie – tym razem o kolekcji stworzonej wspólnie z węgierską marką Nanushka.

Aktualizacja: 31.10.2024 09:40 Publikacja: 22.10.2024 13:01

Stylistykę wspólnej kolekcji Sandra Sándor, twórczyni marki Nanushka, określa jako połączenie wpływó

Stylistykę wspólnej kolekcji Sandra Sándor, twórczyni marki Nanushka, określa jako połączenie wpływów Wschodu i Zachodu.

Foto: Colin Dodgson/materiały prasowe Zara

Największe marki odzieżowe na świecie chętnie angażują się we współpracę z projektantami mody i innymi markami, przy czym każda z nich ma w tej kwestii nieco inne podejście.

Własną strategię dotyczącą takich współprac stworzyła też hiszpańska Zara. Po ogłoszeniu wspólnego projektu ze Stefano Pilatim, znanym włoskim projektantem, niegdyś pracującym dla domu modu YSL, pora na kolejny projekt – tym do współpracy z Zarą zaproszona została węgierska marka Nanushka. To pierwsza marka z Europy Środkowej, która może pochwalić się taką współpracą.

Zara i Nanushka: nowa współpraca

Wspólna kolekcja Zary i Nanushki, która pojawi się w sklepach pod koniec października, jest przekrojowa – od ubrań dla mężczyzn po biżuterię, akcesoria i przedmioty do domu. Ich styl jest minimalistyczny, bliski i Zarze, i Nanushce. Ukłonem w stronę węgierskiej marki jest wykorzystanie między innymi wzorów nawiązujących do węgierskiej sztuki ludowej. Współpracy towarzyszy sesja zdjęciowa wykonana przez znanego fotografika, Colina Dodgsona.

Czytaj więcej

Król „mody dla milionerów” triumfuje. Znalazł sposób na kryzys

Założycielką i dyrektorką kreatywną węgierskiej marki jest Sandra Sándor, która powołała do życia Nanushkę w 2005 roku. Sándor studiowała w Wielkiej Brytanii, ale po skończeniu studiów zdecydowała się na powrót do Budapesztu i stworzenie własnej marki. Styl Nanushki łączy tradycyjne, rzemieślnicze techniki krawieckie, zrównoważone ekologicznie podejście do produkcji ubrań oraz nowoczesny design z wykorzystaniem jakościowych tkanin. Projekty mocno nawiązują do stylistyki vintage, czego twórczyni marki nie kryje i często wspomina, że inspiruje ją design czy wystrój wnętrz z lat 70.

Foto: Colin Dodgson/materiały prasowe Zara

Kreacje Sandry Sándor szybko przypadły do gustu zarówno węgierskim, jak i zagranicznym klientkom i klientom. Dzięki temu Nanushka stała się jedną z marek z Europy Środkowej, którym udało się zyskać międzynarodową rozpoznawalność i popularność.

Obecnie na świecie działa pięć butików marki Nanushka, między innymi w Londynie, Nowym Jorku i Szanghaju. Węgireska marka otwiera też firmowe kawiarnie, a ponadto sprzedaje swoje wyroby w ponad 140 sklepach na całym świecie.

Znane marki odzieżowe wkraczają w świat mody luksusowej

Dla Nanushki najnowsza współpraca to szansa na zaistnienie w świadomości klientów z całego świata. Z kolei dla Zary współpraca z niedużą, ale cenioną marką premium, jaką jest Nanushka, to kolejny krok w kierunku, który ma odsuwać od hiszpańskiej firmy skojarzenia z branżą „fast fashion”.

Przez lata Zara stroniła od współprac. Ostatni okres to jednak zmiana strategii. Hiszpanie współpracowali między innymi z byłym dyrektorem kreatywnym domu mody Yves Saint Laurent Stefano Pilatim czy z brytyjską supermodelką Kate Moss. Wcześniej Zara zrealizowała wspólne projekty między innymi ze znanym londyńskim stylistą Harrym Lambertem czy Samuelem Rossem, twórcą streetwearowej marki A-COLD-WALL.

Po partnerów ze świata „wysokiej mody” sięgają również inne marki sieciowe. Szwedzki H&M ma na koncie współprace z tak znanymi domami mody i markami jak Mugler, Versace, Roberto Cavalli, Comme des Garçons, Balmain czy Kenzo.

Na „duże nazwiska” stawia też japońska marka Uniqlo. Stałą współpracę nawiązała z marką JW Anderson, której twórcą jest projektant Jonathan Anderson – jedno z najgorętszych nazwisk świata mody. W poprzednich latach powstały kapsułowe kolekcje między innymi z Christophem Lemairem (byłym dyrektorem kreatywnym marek Hermès i Lacoste), Tomasem Maierem (niegdyś na czele Bottegi Venety) czy marką Jil Sander.

Największe marki odzieżowe na świecie chętnie angażują się we współpracę z projektantami mody i innymi markami, przy czym każda z nich ma w tej kwestii nieco inne podejście.

Własną strategię dotyczącą takich współprac stworzyła też hiszpańska Zara. Po ogłoszeniu wspólnego projektu ze Stefano Pilatim, znanym włoskim projektantem, niegdyś pracującym dla domu modu YSL, pora na kolejny projekt – tym do współpracy z Zarą zaproszona została węgierska marka Nanushka. To pierwsza marka z Europy Środkowej, która może pochwalić się taką współpracą.

Pozostało 85% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku