Rusza nowa fala sojuszy wśród czołowych marek mody. Uniqlo i Zara pionierami

Znane marki odzieżowe chętnie angażują się we współprace z gwiazdami. Szefowie Uniqlo i Zary postanowili jednak pójść o krok dalej, decydując się na „transfery” wielkich nazwisk ze świata mody. Czy reszta branży odzieżowej podąży tym tropem?

Publikacja: 09.09.2024 15:41

Nowa odsłona kolekcji Uniqlo:C to dzieło Clara Waight Keller.

Nowa odsłona kolekcji Uniqlo:C to dzieło Clara Waight Keller.

Foto: Materiały prasowe

Najpierw Uniqlo, potem Zara – giganci światowej branży odzieżowej zdecydowali się na odważny ruch i zaprosili do współpracy projektantów znanych ze ścisłych związków ze światem mody luksusowej. Efekty możemy już zobaczyć.

Uniqlo wchodzi na wyższą półkę: współpraca z Clare Waight Keller

Japoński gigant branży odzieżowej, firma Uniqlo, zdecydował się na zatrudnienie projektantki z dużym dorobkiem. Chodzi o Clare Waight Keller, która wcześniej stała na czele domów mody Chloé i Givenchy. Brytyjka objęła stanowisko dyrektorki kreatywnej Uniqlo.

Czytaj więcej

Nadbrzeże w Wielkopolsce jednym z najładniejszych na świecie. Sukces Polaka

To kontynuacja współpracy Waight Keller z japońską marką. W ubiegłym roku brytyjska projektantka – jeszcze gościnnie – stworzyła linię ubrań Uniqlo:C. Kolejną  odsłonę projektu możemy oglądać już teraz – w tym roku, obok kolekcji dla kobiet na sezon jesień/zima 2024, pojawiła się też kolekcja męska. Całość wyróżniają proste linie, „miejski” styl oraz skupienie na detalach.

Kolekcja Uniqlo:C na jesień i zimę 2024

Kolekcja Uniqlo:C na jesień i zimę 2024

Foto: Materiały prasowe

Zatrudnienie projektantki, która ma na koncie pracę dla czołowych domów mody, to kolejna sytuacja, gdy Uniqlo wchodzi we sojusze z twórcami i markami kojarzonymi z segmentem luksusowym. W poprzednich latach Uniqlo współpracowało z Jonathanem Andersonem (na co dzień – Loewe), a także z markami Jil Sander i Marni. Z kolei projektant Christophe Lemaire (były dyrektor kreatywny Lacoste i damskiej linii Hermèsa) tworzy obecnie kolekcje w ramach linii o nazwie Uniqlo U.

Kolekcja Uniqlo:C na jesień i zimę 2024

Kolekcja Uniqlo:C na jesień i zimę 2024

Foto: Materiały prasowe

Urodzona w Wielkiej Brytanii Clare Waight Keller, poza pracą dla czołowych domów mody, pełniła także funkcję dyrektorki kreatywnej marek luksusowych w Londynie oraz Paryżu, nadzorując kolekcje ready-to-wear i couture. W 2018 roku zdobyła tytuł projektanta roku w kategorii „Odzież damska” podczas British Fashion Awards. Została również uznana za jedną z najbardziej wpływowych osób 2019 roku w rankingu TIME 100 Awards amerykańskiego magazynu Time.

Zara współpracuje ze Stefano Pilatim. To czołowa postać świata mody

Dla globalnych marek, takich jak Zara czy Uniqlo, bycie „dużym” to już za mało. Rynek staje się coraz trudniejszy, a konkurowanie jedynie ceną przestaje być opłacalne. Drogą rozwoju jest droga w górę – cenowo, jakościowo, a także marketingowo. Chodzi też o zerwanie łatki „szybkiej mody”, która kojarzy się ze wszystkim, co złe w świecie branży odzieżowej.

Hiszpański koncern Inditex, właściciel Zary, od lat stara się zapewnić tej hiszpańskiej marce możliwości rozwoju i wzrostu. Takich ruchem jest zaproszenie do współpracy cenionego włoskiego projektanta Stefano Pilatiego – postaci, której nie trzeba przedstawiać nikomu, kto orientuje się w świecie haute couture.

Stefano Pilati, który w branży mody działa od dobrych czterech dekad, ma na koncie współprace z szeregiem czołowych domów mody. Był dyrektorem kreatywnym marek Yves Saint Laurent i Ermenegildo Zegna, projektował też dla Miu Miu, Prady i Giorgio Armaniego.

Zarząd Zary sięgną po projektanta z najwyższej półki. Jak informują serwisy branżowe, efektem współpracy Zary i Stefano Pilatiego ma być kolekcja kapsułowa ubrań „odzwierciedlających osobisty styl projektanta”. Szczegóły pozostają na razie tajne, ale wiadomo już, że chodzi o edycję limitowaną, a także że kolekcja obejmie produkty dla kobiet, mężczyzn, a także buty i akcesoria.

Premierę kolekcji zapowiedziano na październik, a zdjęcia do kampanii reklamowej wykonał Steven Meisel, słynny amerykański fotograf mody, mający na koncie współpracę z najbardziej znanymi markami luksusowymi – od Diora przez Louis Vuitton po Pradę i Yves Saint Laurent. 

Najpierw Uniqlo, potem Zara – giganci światowej branży odzieżowej zdecydowali się na odważny ruch i zaprosili do współpracy projektantów znanych ze ścisłych związków ze światem mody luksusowej. Efekty możemy już zobaczyć.

Uniqlo wchodzi na wyższą półkę: współpraca z Clare Waight Keller

Pozostało 92% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku