Pokonali Adidasa. Nowe najbardziej pożądane buty na świecie to dzieło dwóch firm

Nowe marki wypierają gigantów na rynku odzieży sportowej. Najbardziej pożądanymi butami na świecie okazał się produkt będący owocem współpracy hiszpańskiego domu mody Loewe – ulubionej marki pokolenia Z – z firmą On Running, sponsorem Igi Świątek.

Publikacja: 05.08.2024 12:42

Cloudtilt 2.0 to wspólny projekt hiszpańskiego domu mody Loewe i szwajcarskiej firmy On Running prod

Cloudtilt 2.0 to wspólny projekt hiszpańskiego domu mody Loewe i szwajcarskiej firmy On Running produkującej buty sportowe.

Foto: Loewe

Na rynku obuwia sportowego dobrze znanych gigantów skutecznie atakują młode marki. W najnowszym wydaniu listy najbardziej pożądanych akcesoriów i ubrań autorstwa analityków platformy zakupowej Lyst nie znalazła się nawet Samba – dotąd niesamowicie popularny model Adidasa, który w ostatnich miesiącach zrobił furorę wśród gwiazd i osób śledzących trendy w modzie.

On x Loewe: buty, które pokonały model Samba Adidasa 

Globalna platforma zakupowa Lyst opublikowała właśnie nową edycję swojego rankingu najbardziej pożądanych marek oraz produktów luksusowych. Tworząc te zestawienia, eksperci Lysta analizują wielkość sprzedaży na tej platformie, a także obecność marek i produktów w mediach społecznościowych i na stronach internetowych.

Czytaj więcej

Generacja Z ma nową ulubioną markę luksusową. Zaskakujący sukces Włochów

Przeglądając ranking dziesięciu najmodniejszych akcesoriów i ubrań, można wysnuć ostrożny wniosek, że powoli mija era masywnych, maksymalnie udziwnionych modeli sneakersów, które królowały na ulicach miast. Najmodniejsze obecnie sportowe buty są wyraźnie „szczuplejsze” i prostsze od kultowych niegdyś butów marki Yeezy czy innych, które zaczęły produkować modele w podobnym stylu.

Co znamienne, w zestawieniu Lysta (na drugim miejscu) znalazł się tylko jeden model Adidasa i, co ciekawe, nie jest to kultowa Samba. Inne najmodniejsze sportowe buty to produkty znanych domów mody, które postanowiły wpisać się w trend na lekkie sneakersy w stylu retro.

W rankingu Lysta, który zawiera „najgorętsze” modele ubrań i akcesoriów marek z wyższej półki, na pierwszym miejscu znalazł się model lekkich sneakersów o nazwie Cloudtilt 2.0. Są one efektem udanej, jak się okazuje, kolaboracji między młodą i stawiającą na innowacje szwajcarską marką sportową On a hiszpańskim domem mody Loewe.

Współpraca z Loewe i On przyniosła wymierne korzyści, podobnie jak obsadzenie w roli ambasadorki marki On idolki pokolenia Z, aktorki Zendayi, która zagrała główną rolę w filmie „Challengers”. Dość powiedzieć, że model polubiła również gwiazda nieco starszego pokolenia, Jennifer Lopez.

Po wypuszczeniu modelu Cloudtilt 2.0 na rynek analitycy Lysta zanotowali wzrost zainteresowania tymi sneakersami na poziomie 308 procent. Z kolei liczba wyszukań wyrobów marki On na platformie Lyst z miesiąca na miesiąc rośnie średnio o 31 procent. W rezultacie analitycy platformy przyznali szwajcarskiej marce tytuł wschodzącej gwiazdy w branży mody.

Nowe marki wypierają gigantów świata mody

Na drugim miejscu w rankingu dziesięciu najmodniejszych akcesoriów i ubrań według analityków platformy Lyst znalazł się model Adidasa – SL72 OG. Okazał się więc bardziej pożądany od Samby – klasycznego modelu z lat 70. który Adidas wskrzesił w 2021 roku na fali mody na sportowy styl w duchu retro.

Miejsce dziewiąte zajęły z kolei zamszowe sneakersy domu mody Dries Van Noten, mamy więc do czynienia z butami ze zdecydowanie wyższej półki w stosunku do butów niemieckiej marki. Niemniej, podobnie jak model Adidasa, również snekersy Dries Van Noten wpisują się tę vintage’ową estetykę.

Warto dodać, że największym wygranym drugiego kwartału 2024 roku była zdecydowanie wspomniana marka Loewe. Przypomnijmy, że na liście najbardziej pożądanych marek drugiego kwartału 2024 roku Loewe wróciła po roku na pierwsze miejsce, strącając tym samym na dalsze pozycje dotychczasowe liderki – Pradę i Miu Miu. Wybór Loewe na partnera przy projektowaniu sneakersów Cloudtilt 2.0 był więc dla szwajcarskiej marki On strzałem w dziesiątkę.

Na rynku obuwia sportowego dobrze znanych gigantów skutecznie atakują młode marki. W najnowszym wydaniu listy najbardziej pożądanych akcesoriów i ubrań autorstwa analityków platformy zakupowej Lyst nie znalazła się nawet Samba – dotąd niesamowicie popularny model Adidasa, który w ostatnich miesiącach zrobił furorę wśród gwiazd i osób śledzących trendy w modzie.

On x Loewe: buty, które pokonały model Samba Adidasa 

Pozostało 88% artykułu
Styl życia
Miliarder z Chin przywraca francuską markę luksusową. Była uśpiona przez 50 lat
Materiał partnera
Wszystko opiera się na wspólnocie wartości
Styl życia
Czołowa europejska analityczka trendów zapowiada: idzie zmiana w świecie mody
Styl życia
Kto najbardziej chce pracować zdalnie? Wyniki tego badania zaskoczą pracowników
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Styl życia
Polska stacja na Antarktydzie szuka ludzi do pracy. Potrzebni nie tylko naukowcy