Branża dóbr luksusowych notuje od pewnego czasu wyraźne spowolnienie, jednak niektórzy gracze z tego segmentu są na razie w stanie wychodzić z tej sytuacji obronną ręką.
Jednym z nich jest marka Miu Miu, „młodsza siostra” Prady. Włoska marka, która cieszy się dużą popularnością zwłaszcza wśród klientek młodego pokolenia, zanotowała ponad 90-procentowy wzrost sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku.
Sukces Miu Miu. Nowa ulubiona marka generacji Z
Wiele marek należących do takich gigantów branży luksusowej jak Kering i LVMH, a także marki Burberry czy Hugo Boss zanotowały w pierwszym półroczu 2024 roku niezbyt zadowalające, a niekiedy po prostu złe wyniki finansowe. Zupełnie inaczej sytuacja przedstawia się we włoskim koncernie Prada Group, do którego, oprócz słynnego domu mody o tej samej nazwie, należy też między innymi luksusowa marka Miu Miu.
Czytaj więcej
Dlaczego ludzie kupują podróbki wyrobów luksusowych? Najnowsze badanie rzuca nowe światło na przyczyny tego zjawiska. Okazuje się, że nie chodzi o cenę, a przynajmniej – cena nie jest tu jedynym powodem.
Włoska marka, której założycielką jest projektantka mody Miuccia Prada, opublikowała właśnie sprawozdanie finansowe za pierwsze półrocze 2024 roku. Wynik sprzedaży Miu Miu wzrósł o 93 procent w porównaniu z tym samym okresem z roku poprzedniego, o czym informują czołowe media branżowe.