Generacja Z ma nową ulubioną markę luksusową. Zaskakujący sukces Włochów

Generacja Z bywa bardzo niestała w uczuciach, szczególnie jeśli chodzi o wybór marek, które lubi. Wygląda jednak na to, że młode pokolenie odnalazło stylistykę, w której obecnie czuje się najlepiej.

Publikacja: 02.08.2024 11:57

Butik Miu Miu w Nowym Jorku.

Butik Miu Miu w Nowym Jorku.

Foto: Mark Abramson: Bloomberg Finance LP

Branża dóbr luksusowych notuje od pewnego czasu wyraźne spowolnienie, jednak niektórzy gracze z tego segmentu są na razie w stanie wychodzić z tej sytuacji obronną ręką.

Jednym z nich jest marka Miu Miu, „młodsza siostra” Prady. Włoska marka, która cieszy się dużą popularnością zwłaszcza wśród klientek młodego pokolenia, zanotowała ponad 90-procentowy wzrost sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku.

Sukces Miu Miu. Nowa ulubiona marka generacji Z 

Wiele marek należących do takich gigantów branży luksusowej jak Kering i LVMH, a także marki Burberry czy Hugo Boss zanotowały w pierwszym półroczu 2024 roku niezbyt zadowalające, a niekiedy po prostu złe wyniki finansowe. Zupełnie inaczej sytuacja przedstawia się we włoskim koncernie Prada Group, do którego, oprócz słynnego domu mody o tej samej nazwie, należy też między innymi luksusowa marka Miu Miu.

Czytaj więcej

Badanie: dlaczego ludzie kupują podróbki? „Walka z poczuciem niesprawiedliwości”

Włoska marka, której założycielką jest projektantka mody Miuccia Prada, opublikowała właśnie sprawozdanie finansowe za pierwsze półrocze 2024 roku. Wynik sprzedaży Miu Miu wzrósł o 93 procent w porównaniu z tym samym okresem z roku poprzedniego, o czym informują czołowe media branżowe.

Dla porównania, sprzedaż produktów marki Prada wzrosła w tym samym okresie tylko o sześć procent – choć i tak szefowie Prada Group nie mają powodu do narzekania. Na tle ogólnej koniunktury w tym segmencie i konkurencyjnych marek, które notują spadki sprzedaży, wynik Prady wygląda bardzo dobrze.

Miu Miu: na czym polega fenomen tej marki?

Marka Miu Miu powstała w 1993 roku. Od początku swojego istnienia funkcjonowała w stosunku do Prady jako marka „drugorzędna”, bo tańsza i skierowana do młodszej klienteli. Tymczasem na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy „młodsza siostra” Prady wyrosła na perłę w koronie koncernu Prada Group.

Miuccia Prada projektuje dla Miu Miu śmiałe, a zarazem wyrafinowane kreacje, o których się mówi i które zyskują viralową popularność, zwłaszcza wśród modowych eksperymentatorek z pokolenia Z i millenialek. Wspomnijmy chociażby ultrakrótką spódniczkę czy ozdobne majtki do noszenia na rajstopy, bez spódnicy czy spodni, o których rozpisywały się niedawno wszystkie media – nie tylko te poświęcone modzie.

Miu Miu chętnie współpracuje też z innymi „gorącymi” markami, na przykład New Balance czy Church’s. Do swoich kampanii angażuje takie ulubienice młodych kobiet jak aktorkę Emmę Corrin czy modelki Kendall Jenner i Gigi Hadid. Marka ubiera także całą plejadę wschodzących gwiazd z Chin i Korei Południowej.

Miu Miu to też wybitnie feministyczna marka, o czym świadczy chociażby nowy projekt o nazwie Summer Reads, który ruszył w czerwcu tego roku w Mediolanie, Paryżu, Londynie, Nowym Jorku, Seulu, Szanghaju, Hong Kongu i Tokio. Klienci tamtejszych butików Miu Miu otrzymywali w prezencie klasyczne dzieła pisarek z całego świata.

Wszystko to w połączeniu z doskonałym krawiectwem stanowi idealny przepis na to, aby projekty Miu Miu budziły powszechne zainteresowanie – i sprzedawały się na pniu. Nie bez powodu z kwartału na kwartał Miu Miu trafia do grona najbardziej pożądanych marek w cenionym przez branżę mody rankingu, który tworzą eksperci z platformy zakupowej Lyst.

Jak zauważa „Financial Times”, na sukces koncernu Prada Group pracuje też odpowiednia polityka cenowa i dobrze przemyślane inwestycje. W ostatnim czasie podniesiono o kilka procent ceny wyrobów marek należących do koncernu – również Miu Miu.

Firma zapowiedziała też ostatnio otwarcia nowych butików. W przypadku Miu Miu powierzchnia sklepów stacjonarnych marki ma wzrosnąć o 10 procent.

Branża dóbr luksusowych notuje od pewnego czasu wyraźne spowolnienie, jednak niektórzy gracze z tego segmentu są na razie w stanie wychodzić z tej sytuacji obronną ręką.

Jednym z nich jest marka Miu Miu, „młodsza siostra” Prady. Włoska marka, która cieszy się dużą popularnością zwłaszcza wśród klientek młodego pokolenia, zanotowała ponad 90-procentowy wzrost sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Moda
„Srebrni klienci” stają się potęgą. Nadzieja dla europejskich marek odzieżowych
Materiał Promocyjny
Jak wygląda nowoczesny leasing
Moda
Właściciel Zary zmienia politykę. Przełomowa decyzja dla branży odzieżowej
Moda
Wiosenna premiera domu mody Chanel. Dwie gwiazdy w nowej kampanii
Moda
Powolny zmierzch ikony świata mody. Nadchodzi spadek sprzedaży o 70 procent
Materiał Partnera
Kroki praktycznego wdrożenia i operowania projektem OZE w wymiarze lokalnym
Moda
Raport: mieszkańcy UE wyrzucają coraz więcej ubrań. Historyczny rekord
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście