Generacja Z ma nową ulubioną markę luksusową. Zaskakujący sukces Włochów

Generacja Z bywa bardzo niestała w uczuciach, szczególnie jeśli chodzi o wybór marek, które lubi. Wygląda jednak na to, że młode pokolenie odnalazło stylistykę, w której obecnie czuje się najlepiej.

Publikacja: 02.08.2024 11:57

Butik Miu Miu w Nowym Jorku.

Butik Miu Miu w Nowym Jorku.

Foto: Mark Abramson: Bloomberg Finance LP

Branża dóbr luksusowych notuje od pewnego czasu wyraźne spowolnienie, jednak niektórzy gracze z tego segmentu są na razie w stanie wychodzić z tej sytuacji obronną ręką.

Jednym z nich jest marka Miu Miu, „młodsza siostra” Prady. Włoska marka, która cieszy się dużą popularnością zwłaszcza wśród klientek młodego pokolenia, zanotowała ponad 90-procentowy wzrost sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku.

Sukces Miu Miu. Nowa ulubiona marka generacji Z 

Wiele marek należących do takich gigantów branży luksusowej jak Kering i LVMH, a także marki Burberry czy Hugo Boss zanotowały w pierwszym półroczu 2024 roku niezbyt zadowalające, a niekiedy po prostu złe wyniki finansowe. Zupełnie inaczej sytuacja przedstawia się we włoskim koncernie Prada Group, do którego, oprócz słynnego domu mody o tej samej nazwie, należy też między innymi luksusowa marka Miu Miu.

Czytaj więcej

Badanie: dlaczego ludzie kupują podróbki? „Walka z poczuciem niesprawiedliwości”

Włoska marka, której założycielką jest projektantka mody Miuccia Prada, opublikowała właśnie sprawozdanie finansowe za pierwsze półrocze 2024 roku. Wynik sprzedaży Miu Miu wzrósł o 93 procent w porównaniu z tym samym okresem z roku poprzedniego, o czym informują czołowe media branżowe.

Dla porównania, sprzedaż produktów marki Prada wzrosła w tym samym okresie tylko o sześć procent – choć i tak szefowie Prada Group nie mają powodu do narzekania. Na tle ogólnej koniunktury w tym segmencie i konkurencyjnych marek, które notują spadki sprzedaży, wynik Prady wygląda bardzo dobrze.

Miu Miu: na czym polega fenomen tej marki?

Marka Miu Miu powstała w 1993 roku. Od początku swojego istnienia funkcjonowała w stosunku do Prady jako marka „drugorzędna”, bo tańsza i skierowana do młodszej klienteli. Tymczasem na przestrzeni ostatnich kilkunastu miesięcy „młodsza siostra” Prady wyrosła na perłę w koronie koncernu Prada Group.

Miuccia Prada projektuje dla Miu Miu śmiałe, a zarazem wyrafinowane kreacje, o których się mówi i które zyskują viralową popularność, zwłaszcza wśród modowych eksperymentatorek z pokolenia Z i millenialek. Wspomnijmy chociażby ultrakrótką spódniczkę czy ozdobne majtki do noszenia na rajstopy, bez spódnicy czy spodni, o których rozpisywały się niedawno wszystkie media – nie tylko te poświęcone modzie.

Miu Miu chętnie współpracuje też z innymi „gorącymi” markami, na przykład New Balance czy Church’s. Do swoich kampanii angażuje takie ulubienice młodych kobiet jak aktorkę Emmę Corrin czy modelki Kendall Jenner i Gigi Hadid. Marka ubiera także całą plejadę wschodzących gwiazd z Chin i Korei Południowej.

Miu Miu to też wybitnie feministyczna marka, o czym świadczy chociażby nowy projekt o nazwie Summer Reads, który ruszył w czerwcu tego roku w Mediolanie, Paryżu, Londynie, Nowym Jorku, Seulu, Szanghaju, Hong Kongu i Tokio. Klienci tamtejszych butików Miu Miu otrzymywali w prezencie klasyczne dzieła pisarek z całego świata.

Wszystko to w połączeniu z doskonałym krawiectwem stanowi idealny przepis na to, aby projekty Miu Miu budziły powszechne zainteresowanie – i sprzedawały się na pniu. Nie bez powodu z kwartału na kwartał Miu Miu trafia do grona najbardziej pożądanych marek w cenionym przez branżę mody rankingu, który tworzą eksperci z platformy zakupowej Lyst.

Jak zauważa „Financial Times”, na sukces koncernu Prada Group pracuje też odpowiednia polityka cenowa i dobrze przemyślane inwestycje. W ostatnim czasie podniesiono o kilka procent ceny wyrobów marek należących do koncernu – również Miu Miu.

Firma zapowiedziała też ostatnio otwarcia nowych butików. W przypadku Miu Miu powierzchnia sklepów stacjonarnych marki ma wzrosnąć o 10 procent.

Branża dóbr luksusowych notuje od pewnego czasu wyraźne spowolnienie, jednak niektórzy gracze z tego segmentu są na razie w stanie wychodzić z tej sytuacji obronną ręką.

Jednym z nich jest marka Miu Miu, „młodsza siostra” Prady. Włoska marka, która cieszy się dużą popularnością zwłaszcza wśród klientek młodego pokolenia, zanotowała ponad 90-procentowy wzrost sprzedaży w pierwszych sześciu miesiącach 2024 roku.

Pozostało 89% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku