Rosyjska marka odzieżowa 24 Nowyj Russkij Briend, szyje klasyczne męskie ubrania inspirowane modą militarną i tradycjami radzieckimi. W ofercie są między innymi proste koszule w kolorze oliwkowym, przypominające umundurowanie Armii Czerwonej z II wojny światowej. Jest też klasyczny radziecki waciak, nieodzowny element umundurowania, ale też strój powszechnie noszony przez obywateli i obywatelki ZSRR.
Tęsknota do mody z czasów radzieckich u Rosjan nie dziwi, natomiast marka 24 Nowyj Russkij Briend wywołała poruszenie publikując reklamę nowego produktu. Chodzi o „stalinowski kitel” czyli nawiązanie do charakterystycznych marynarek noszonych przez radzieckiego dyktatora.
Reklamę promującą „stalinowski kitel” nakręcono w ukraińskich miastach okupowanych przez Rosjan, w Mariupolu i w Siewierodoniecku. W opisie reklamy rosyjska firma nazywa Józefa Stalina „ojcem narodów” i zaznacza, że nosił on często „prostą marynarkę w stylu wojskowym”.
„Stalinowski kitel” zaprezentowano 5 marca. To nieprzypadkowa data – tego dnia przypada 71. rocznica śmierci Józefa Stalina.