Koniec mody na niechlujność. Słynny projektant ogłasza: wraca elegancja

„Elegancja powraca, czuję to w powietrzu” – zapowiada Tommy Hilfiger, amerykański projektant, który od kilku dekad ma ogromny wpływ na to, jak ubierają się ludzie na całym świecie.

Publikacja: 14.02.2024 11:06

Pokaz marki Tommy Hilfiger odbył się w budynku nowojorskiego dworca Grand Central.

Pokaz marki Tommy Hilfiger odbył się w budynku nowojorskiego dworca Grand Central.

Foto: ANGELA WEISS / AFP

Po dwuletniej nieobecności na nowojorskim tygodniu mody Tommy Hilfiger w tym roku powrócił z nową kolekcją podczas najważniejszego wydarzenia w świecie mody w USA. Słynny amerykański projektant, zaprezentował najnowszą kolekcję, w której wyraźnie widać odwrót od luksusowego streetwearu w stronę nie mniej luksusowej klasycznej elegancji. „Nachodzi elegancja” – zapowiadał Hilfiger w Nowym Jorku, witany entuzjastycznie przez publiczność podczas pokazu swojej nowej kolekcji.  

„Wraca elegancja”. Tommy Hilfiger ogłasza koniec dominacji streetwearu

Choć wielu obserwatorów trendów w modzie jest już odrobinę znudzonych tematem stylu „quiet luxury”, czyli „cichego luksusu”, to jednak estetyka ta nadal trzyma się bardzo mocno. Świadczy o tym chociażby dobiegający końca nowojorski tydzień mody.

W stylistykę spod znaku luksusu i elegancji wpisała się również najnowsza kolekcja Tommy’ego Hilfigera, który powrócił na wybiegi nowojorskiego tygodnia mody po dwuletniej przerwie. Przez szereg ostatnich lat Hilfiger projektował ubrania przede wszystkim z myślą o młodym odbiorcy.

Czytaj więcej

„Inteligentny luksus” triumfuje. To trend, który może zdominować ten rok

HIlfiger bardzo często czerpał inspiracje z popkultury, miksując modę w klasycznym stylu amerykańskich uniwersytetów z aktualnymi trendami. Sięgał też po stylistykę streetwearu długo niepodzielnie rządził w trendach i na dobre rozgościł się również w sferze tak wysokiej mody. Najnowsza kolekcja marki Tommy Hilfiger na sezon jesień-zima 2024 obrała zupełnie inny kurs.

ANGELA WEISS / AFP

Patrząc na swetry, trencze, marynarki, koszule czy spodnie na kant w stonowanych, uniwersalnych odcieniach bardzo wyraźnie widać, że amerykański projektant postanowił na dobre zerwać z młodzieżową moda uliczną. Najnowsza kolekcja jest zdecydowanie bardziej „dorosła”, choć nie brakuje jej luzu dzięki często powtarzającym się oversize’owym fasonom.

„Elegancja wróciła. Odchodzimy od streetwearu na rzecz bardziej wytwornych strojów. Czuję to w powietrzu” – powiedział cytowany przez „Guardiana” Hilfiger po pokazie swojej kolekcji, który odbył się w restauracji Grand Central Oyster Bar, znajdującej się na terenie nowojorskiej stacji Grand Central Terminal, jednego z najbardziej ikonicznych dworców kolejowych na świecie.

ANGELA WEISS / AFP

Jak na ironię, sam projektant nie ubrał się na pokaz w marynarkę ze spodniami na kant. Zamiast tego, narzucił na siebie kurtkę jakby żywcem zdjętą z wieszaka w szatni amerykańskiego college’u, którą zestawił ze białymi sneakersami. Jednak również i takich charakterystycznych dla stylu Hilfigera projektów nie zabrakło w najnowszej kolekcji.

Elegancja nie umarła. Tommy Hilfiger zapowiada nowy trend

W wypowiedzi dla „Guardiana” Tommy Hilfiger przyznał również, że luksus w dobrej cenie to nie oksymoron. „Wszyscy teraz mówią o luksusie” – zauważa projektant. „Dziś każdy wie, jak wygląda luksus i każdy go pragnie”.

ANGELA WEISS / AFP

Hilfiger podkreśla jednak, że luksus dla większości ludzi jest nieosiągalny. „Jeżeli mogę sprzedawać wersję luksus, na który ludzi stać, to ustawia nasz biznes w bardzo dobrej pozycji” – dodaje projektant, który beżowy kaszmirowy płaszcz swojego projektu sprzedaje za 600 dolarów. Dla porównania, podobny model flagowej dla estetykę „cichego luksusu” marki Loro Piana kosztuje dziesięć razy więcej.

Wydaje się, że swoją obecnością na nowojorskim tygodniu mody 72-letni projektant chce podkreślić, że to właśnie on będzie twarzą owego zwrotu – od luksusowego streetwearu w stronę także luksusowej, ale przystępnej cenowo klasyki. Dość powiedzieć, że przerwę od tej imprezy mody zrobiła sobie marka Ralph Lauren, zaś Calvin Klein nie pokazuje się na niej już od kilku lat. Obydwie są największymi konkurentami Hilfigera, plasującymi się na podobnej półce cenowej.

Po dwuletniej nieobecności na nowojorskim tygodniu mody Tommy Hilfiger w tym roku powrócił z nową kolekcją podczas najważniejszego wydarzenia w świecie mody w USA. Słynny amerykański projektant, zaprezentował najnowszą kolekcję, w której wyraźnie widać odwrót od luksusowego streetwearu w stronę nie mniej luksusowej klasycznej elegancji. „Nachodzi elegancja” – zapowiadał Hilfiger w Nowym Jorku, witany entuzjastycznie przez publiczność podczas pokazu swojej nowej kolekcji.  

„Wraca elegancja”. Tommy Hilfiger ogłasza koniec dominacji streetwearu

Pozostało 88% artykułu
Moda
Pieniądze nie mają dla nich znaczenia. Klienci VIC: nadzieja branży luksusowej
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka na świecie. Za jej sukcesem stoi film z Zendayą
Moda
Słynna marka luksusowa powraca. Wznowi produkcję po 12 latach nieobecności
Moda
Adidas pozywa znanego projektanta mody. Wojna o prawa do motywu pasków
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Moda
Śledztwo we Włoszech: ujawniono, ile kosztuje produkcja luksusowych torebek