Ulubiona marka luksusowa Polaków to nie Louis Vuitton. Jest nowy lider rankingu

Światowym liderem zestawienia najbardziej popularnych marek luksusowych jest Louis Vuitton. Słynny francuski dom mody wygrał w zdecydowany sposób w badaniu analizującym liczbę wyszukiwań w wyszukiwarce Google. To jednak nie dotyczy Polski.

Publikacja: 30.10.2023 16:29

W globalnym zestawieniu rywali pobił na głowę Louis Vuitton – internauci w internecie najczęściej sz

W globalnym zestawieniu rywali pobił na głowę Louis Vuitton – internauci w internecie najczęściej szukali właśnie tej marki.

Foto: Maciej Drążkiewicz/Unsplash

WatchPilot, znany sklep internetowy zajmujący się biżuterią i zegarkami, przygotował raport pod tytułem „Worldwide Wish List. The Most-wanted Luxury Brands and Items Around the World”. Na potrzeby publikacji przeanalizowano zarówno globalne, jak i lokalne wyniki z wyszukiwarki Google za okres od września 2022 roku do sierpnia 2023 roku.

Wyniki nie zaskakują: globalnym liderem w tym rankingu okazał się francuski dom mody Louis Vuitton. Zaskakuje jednak coś innego – w Polsce Louis Vuitton został pokonany przez inną markę, wcale nie tak drogą i luksusową. Jaka marka zwyciężyła w Polsce?

Massimo Dutti — najpopularniejsza marka luksusowa wśród Polaków

Sklepy marki Massimo Dutti można znaleźć przy reprezentacyjnych ulicach polskich i europejskich miast, a także w wielu galeriach handlowych. Marka skierowana jest do bardziej zamożnej klienteli obydwu płci. Choć wyroby Massimo Dutti są znacznie droższe niż takich marek z portfolio koncernu Inditex jak Bershka, Stradivarius czy większość produktów Zary, to nadal są one stosunkowo przystępne cenowo.

Czytaj więcej

Louis Vuitton współpracuje z polską artystką. Oto torebka Ewy Juszkiewicz

To właśnie Massimo Dutti okazał się najpopularniejszą marką luksusową w Polsce — tak wynika z najnowszego raportu sklepu WatchPilot zatytułowanego „Worldwide Wish List. The Most-wanted Luxury Brands and Items Around the World”. 

Sprawdzono, których wyrobów luksusowych z poszczególnych kategorii (biżuteria, zegarki, torebki, samochody), a także których marek z wyższej półki poszukiwano najczęściej w badanym okresie. Polacy w tym okresie najczęściej szukali informacji w Google'u właśnie o Massimo Dutti.

Z danych wynika również, że równie dużą popularnością hiszpańska marka cieszy się nie tylko w Polsce. Produktów Massimo Dutti poszukują też mieszkańcy Litwy, Łotwy, Estonii, Hiszpanii, Portugalii, Grecji i Turcji.

Dwa lata temu podobne zestawienie, również przy użyciu danych z Google, przeprowadzili analitycy z brytyjskiego serwisu Money.co.uk. Wtedy pod względem częstotliwości poszukiwań na pierwszym miejscu w Polsce znalazła się inna (i znacznie droższa od Massimo Dutti) hiszpańska marka — Balenciaga. Co ciekawe, Polska była jedyny krajem, w którym cieszyła się ona tak ogromną popularnością.

Najpopularniejsze marki luksusowe na świecie: Louis Vuitton liderem

Podium najpopularniejszych marek luksusowych na naszym globie w raporcie WatchPilota zajęły te, które słyną przede wszystkim z najbardziej pożądanych torebek na świecie. W rankingu swoich rywali pobił na głowę Louis Vuitton ze 118 milionami wyszukań w badanym okresie.

Drugie i trzecie miejsce zajęły marki Gucci and Dior, które zebrały odpowiednio zaledwie 57 i 52,9 miliona wyszukań. Między nimi a liderem zestawienia istnieje więc gigantyczna przepaść, nie mówiąc o kolejnych markach, które trafiły do rankingu.

Wśród tych „pomniejszych graczy”, jak nazwali je autorzy raportu, znalazły się marki Chanel, Coach (ex aequo na czwartym miejscu z nieco ponad 41 milionami wyszukań) a także Prada, Versace i Massimo Dutti. Podsumowując wszystkie te wyniki, analitycy zwracają uwagę na dobrze znany fakt, że za sukces marki luksusowej odpowiada przede wszystkim segment torebek.

Najpopularniejsze marki luksusowe na świecie:

1. Louis Vuitton


2. Gucci


3. Dior


4. Chanel, Coach — ex aequo


6. Massimo Dutti

WatchPilot, znany sklep internetowy zajmujący się biżuterią i zegarkami, przygotował raport pod tytułem „Worldwide Wish List. The Most-wanted Luxury Brands and Items Around the World”. Na potrzeby publikacji przeanalizowano zarówno globalne, jak i lokalne wyniki z wyszukiwarki Google za okres od września 2022 roku do sierpnia 2023 roku.

Wyniki nie zaskakują: globalnym liderem w tym rankingu okazał się francuski dom mody Louis Vuitton. Zaskakuje jednak coś innego – w Polsce Louis Vuitton został pokonany przez inną markę, wcale nie tak drogą i luksusową. Jaka marka zwyciężyła w Polsce?

Pozostało 84% artykułu
Moda
To było najbardziej pożądane logo 2023 roku. Triumf hiszpańskiego domu mody
Moda
Największy na świecie sklep Zary otwarty. Mniejsze butiki tej marki będą znikać
Moda
Lidl ma nową ofertę na święta. Będzie wypożyczać swetry świąteczne
Moda
Dr Martens zatrudnił dyrektora z Apple. Ma podnieść słynną markę z kolan
Moda
Biżuteria w stylu księżnej Diany robi furorę. To efekt serialu „The Crown”
Materiał Promocyjny
Jakie technologie czy też narzędzia wspierają transformację cyfrową biznesu?