Ulubiona marka luksusowa Polaków to nie Louis Vuitton. Jest nowy lider rankingu

Światowym liderem zestawienia najbardziej popularnych marek luksusowych jest Louis Vuitton. Słynny francuski dom mody wygrał w zdecydowany sposób w badaniu analizującym liczbę wyszukiwań w wyszukiwarce Google. To jednak nie dotyczy Polski.

Publikacja: 30.10.2023 16:29

W globalnym zestawieniu rywali pobił na głowę Louis Vuitton – internauci w internecie najczęściej sz

W globalnym zestawieniu rywali pobił na głowę Louis Vuitton – internauci w internecie najczęściej szukali właśnie tej marki.

Foto: Maciej Drążkiewicz/Unsplash

WatchPilot, znany sklep internetowy zajmujący się biżuterią i zegarkami, przygotował raport pod tytułem „Worldwide Wish List. The Most-wanted Luxury Brands and Items Around the World”. Na potrzeby publikacji przeanalizowano zarówno globalne, jak i lokalne wyniki z wyszukiwarki Google za okres od września 2022 roku do sierpnia 2023 roku.

Wyniki nie zaskakują: globalnym liderem w tym rankingu okazał się francuski dom mody Louis Vuitton. Zaskakuje jednak coś innego – w Polsce Louis Vuitton został pokonany przez inną markę, wcale nie tak drogą i luksusową. Jaka marka zwyciężyła w Polsce?

Massimo Dutti — najpopularniejsza marka luksusowa wśród Polaków

Sklepy marki Massimo Dutti można znaleźć przy reprezentacyjnych ulicach polskich i europejskich miast, a także w wielu galeriach handlowych. Marka skierowana jest do bardziej zamożnej klienteli obydwu płci. Choć wyroby Massimo Dutti są znacznie droższe niż takich marek z portfolio koncernu Inditex jak Bershka, Stradivarius czy większość produktów Zary, to nadal są one stosunkowo przystępne cenowo.

Czytaj więcej

Louis Vuitton współpracuje z polską artystką. Oto torebka Ewy Juszkiewicz

To właśnie Massimo Dutti okazał się najpopularniejszą marką luksusową w Polsce — tak wynika z najnowszego raportu sklepu WatchPilot zatytułowanego „Worldwide Wish List. The Most-wanted Luxury Brands and Items Around the World”. 

Sprawdzono, których wyrobów luksusowych z poszczególnych kategorii (biżuteria, zegarki, torebki, samochody), a także których marek z wyższej półki poszukiwano najczęściej w badanym okresie. Polacy w tym okresie najczęściej szukali informacji w Google'u właśnie o Massimo Dutti.

Z danych wynika również, że równie dużą popularnością hiszpańska marka cieszy się nie tylko w Polsce. Produktów Massimo Dutti poszukują też mieszkańcy Litwy, Łotwy, Estonii, Hiszpanii, Portugalii, Grecji i Turcji.

Dwa lata temu podobne zestawienie, również przy użyciu danych z Google, przeprowadzili analitycy z brytyjskiego serwisu Money.co.uk. Wtedy pod względem częstotliwości poszukiwań na pierwszym miejscu w Polsce znalazła się inna (i znacznie droższa od Massimo Dutti) hiszpańska marka — Balenciaga. Co ciekawe, Polska była jedyny krajem, w którym cieszyła się ona tak ogromną popularnością.

Najpopularniejsze marki luksusowe na świecie: Louis Vuitton liderem

Podium najpopularniejszych marek luksusowych na naszym globie w raporcie WatchPilota zajęły te, które słyną przede wszystkim z najbardziej pożądanych torebek na świecie. W rankingu swoich rywali pobił na głowę Louis Vuitton ze 118 milionami wyszukań w badanym okresie.

Drugie i trzecie miejsce zajęły marki Gucci and Dior, które zebrały odpowiednio zaledwie 57 i 52,9 miliona wyszukań. Między nimi a liderem zestawienia istnieje więc gigantyczna przepaść, nie mówiąc o kolejnych markach, które trafiły do rankingu.

Wśród tych „pomniejszych graczy”, jak nazwali je autorzy raportu, znalazły się marki Chanel, Coach (ex aequo na czwartym miejscu z nieco ponad 41 milionami wyszukań) a także Prada, Versace i Massimo Dutti. Podsumowując wszystkie te wyniki, analitycy zwracają uwagę na dobrze znany fakt, że za sukces marki luksusowej odpowiada przede wszystkim segment torebek.

Najpopularniejsze marki luksusowe na świecie:

1. Louis Vuitton


2. Gucci


3. Dior


4. Chanel, Coach — ex aequo


6. Massimo Dutti

WatchPilot, znany sklep internetowy zajmujący się biżuterią i zegarkami, przygotował raport pod tytułem „Worldwide Wish List. The Most-wanted Luxury Brands and Items Around the World”. Na potrzeby publikacji przeanalizowano zarówno globalne, jak i lokalne wyniki z wyszukiwarki Google za okres od września 2022 roku do sierpnia 2023 roku.

Wyniki nie zaskakują: globalnym liderem w tym rankingu okazał się francuski dom mody Louis Vuitton. Zaskakuje jednak coś innego – w Polsce Louis Vuitton został pokonany przez inną markę, wcale nie tak drogą i luksusową. Jaka marka zwyciężyła w Polsce?

Pozostało 84% artykułu
Moda
Dania wypowiada wojnę „wiecznym chemikaliom” w ubraniach. „To będzie korzystne”
Moda
Roszady na liście najbardziej pożądanych marek luksusowych. Dominacja Włochów
Moda
Prezes czołowego domu mody ogłasza koniec „cichego luksusu”. Nadchodzi nowa era
Moda
Sukcesja w imperium Giorgio Armaniego. Projektant ujawnił, jakie będą losy firmy
Moda
Nadchodzi powolna śmierć trendów? Producenci ubrań mają problem z generacją Z