Lalka Ken: wzór do naśladowania. Męską modę w tym sezonie opanuje „Kenergia”

Jaskrawe kolory, dystans i humor, do tego nieco kiczu w klimacie lat 80. — tak właśnie ubiera się partner lalki Barbie, Ken. Czy tego chcemy czy nie, „Kenergia” ogarnia świat. Ten trend wzmacnia zbliżająca się premiera filmu „Barbie”.

Publikacja: 02.05.2023 14:39

Rolę Kena w filmie „Barbie” zagrał Ryan Gosling, jeden z najbardziej rozchwytywanych hollywoodzkich

Rolę Kena w filmie „Barbie” zagrał Ryan Gosling, jeden z najbardziej rozchwytywanych hollywoodzkich aktorów ostatnich lat.

Foto: BRIDGET BENNETT / AFP

Ryan Gosling, aktor, który ma tylu samo fanów, co krytyków, tym razem wcieli się w rolę Kena w nadchodzącym filmie Grety Gerwig „Barbie”. Po głośnych rolach w takich filmach jak „Drive”, „La La Land” czy „Blade Runner 2049” Amerykanin diametralnie zmienia stylistykę — i znów staje się wzorem do naśladowania dla młodych mężczyzn.

„Kenergia”: czy mężczyźni mogą wyglądać jak lalka Ken?

Decyzja reżyserki Grety Gerwig, aby obsadzić Ryana Goslinga w roli Kena w jej najnowszym filmie „Barbie” o perypetiach najsłynniejszej lalki na świecie i jej partnera, zadziwiła cały świat. Wielu osobom wydawało się, że Gerwig kompletnie spudłowała, stawiając na aktora, o którym jedni mówią, że gra zachowawczo, inni zaś złośliwie określają go jako aktorskie „drewno”.

Czytaj więcej

Został miliarderem dzięki modzie, teraz odchodzi. Jakie plany ma Tom Ford?

A jednak — dzięki intensywnym treningom aktora i pracy kostiumografki Jacqueline Durran, z Goslinga udało się zrobić stuprocentowego Kena. Efekt? Po furorze, jaki wśród kobiet zrobił ostatnio trend barbiecore, nagle uwaga wszystkich skupiła się na stylizacjach Goslinga, które można oglądać w zajawkach filmu „Barbie”.

Termin „kenergia” („kenergy”) istniał już wcześniej i był dość pejoratywny i odnosił się do mężczyzn pewnych siebie, ale jednak pozbawionych cech wpisujących się w klasyczne pojęcie męskości. Słowo to przypomniał niedawno sam Gosling, którego grę w roli Kena już można podpatrzyć w dwóch zwiastunach do filmu „Barbie”.

„Wątpiłem w swoją Kenergię” — przyznał aktor w trakcie spotkania przedstawicieli branży filmowej CinemaCon w Las Vegas. Okazuje się więc, że również on sam początkowo sceptycznie podchodził do pomysłu obsadzenia go w roli Kena. Tak czy inaczej, słowo „Kenergia” rozeszło się w mediach (również tych społecznościowych) w błyskawicznym tempie. Na TikToku posty z hasztagiem #Kenergy mają już ponad osiem milionów odsłon.

„Kenergia” w modzie męskiej Nie chodzi tylko o róż

Czym właściwie jest „Kenergia”? Gosling tego nie wyjaśnił, można jednak przypuszczać, że w 2023 roku słowo to nabrało nieco bardziej pozytywnego wydźwięku, niż dotychczas. Co ciekawe, estetyka w duchu „Kenergii” przypadła o gustu nie tylko młodym mężczyznom — zyskała też spore grono entuzjastek wśród kobiet.

Styl, o którym mowa, jest zdecydowanie pozytywny, kolorowy i cokolwiek oderwany od rzeczywistości — zupełnie jak świat lalki Barbie i jej chłopaka. Mężczyzna wpisujący się w tę estetykę jest opalony, odważnie rozpina koszulę, a jego rozwiane (w kontrolowany sposób) włosy są rozjaśnione promieniami letniego słońca. Jest też pewny siebie, ma dystans do świata i żyje chwilą.

W sezonie wiosenno-letnim róż, pastele, żywe kolory, wyraziste printy i jasny dżins znów wracają do męskich stylizacji. „Kenergetyczne” projekty widać było w wiosenno-letnich kolekcjach takich domów mody jak Prada, Zegna, Versace, Jaquemus, Diesel, Givenchy, Dolce & Gabbana, Hermès, JW Anderson i wielu innych.

Ostatnio w bardzo beztroskim, plażowym stylu wakacyjny sezon otworzył sam Jeff Bezos, pojawiając się na festiwalu Coachella w kolorowej koszuli w motyle. Ani się obejrzymy, jak przy coraz mocniej świecącym słońcu i rosnących temperaturach „Kenergia” w naturalny sposób wkroczy do męskich stylizacji. Być może nie ma się czego bać.

Ryan Gosling, aktor, który ma tylu samo fanów, co krytyków, tym razem wcieli się w rolę Kena w nadchodzącym filmie Grety Gerwig „Barbie”. Po głośnych rolach w takich filmach jak „Drive”, „La La Land” czy „Blade Runner 2049” Amerykanin diametralnie zmienia stylistykę — i znów staje się wzorem do naśladowania dla młodych mężczyzn.

„Kenergia”: czy mężczyźni mogą wyglądać jak lalka Ken?

Pozostało 88% artykułu
Moda
„Made in Italy” pogrąża się w kryzysie. Włoskie marki odzieżowe w tarapatach
Materiał Promocyjny
Stabilność systemu e-commerce – Twój klucz do sukcesu
Moda
Symbol Paryża ponownie ożył. Pokaz mody Chanel we wnętrzach Grand Palais
Moda
Branża mody czekała na tę decyzję Giorgio Armaniego. „Daję sobie trzy lata”
Moda
„Athletic Chic” powraca. Słynne domy mody są już zmęczone „cichym luksusem”
Moda
Powstaje nowy gigant w branży mody. Niemcy chcą stać się nowym Amazonem