Zamiast garniturów – T-shirty i bluzy. Reporterzy BBC mają wyglądać „normalnie”

Reporterzy kanału informacyjnego „BBC News”, zamiast tradycyjnych uniformów w postaci garniturów czy garsonek, przed kamerą mają pojawiać się w mniej formalnych stylizacjach. Zmiana dress code'u ma sprawić, że będą wyglądać bardziej wiarygodnie.

Publikacja: 22.02.2023 13:35

Reporterzy BBC będą mogli odtąd pojawiać się przed kamerą w codziennych ubraniach – ma to wzmocnić a

Reporterzy BBC będą mogli odtąd pojawiać się przed kamerą w codziennych ubraniach – ma to wzmocnić autentyczność przekazu. „Pojawiając się w garniturze, wyglądamy jakbyśmy wrócili z gali rozdania nagród albo z eleganckiego przyjęcia” – napisała do pracowników BBC Naja Nielsen, szefowa działu digital.

Foto: ThisisEngineering RAEng

Zamiast garniturów i garsonek – bluzy i T-shirty. Właśnie w takich strojach widzowie telewizji informacyjnej „BBC News” już niebawem zobaczą dobrze znanych dziennikarzy. Ci otrzymali właśnie zielone światło na to, by zrezygnować z garniturów czy garsonek i przed kamerą pojawiać się w zwykłych ubraniach. Zdaniem szefostwa BBC ma to poprawić autentyczność przekazu reporterów.

Nowy dress code w BBC: bluzy zamiast uniformów

Przyzwyczailiśmy się, że prezenterzy zawsze wyglądają nienagannie, niezależnie od lokalizacji, rodzaju wydarzenia czy warunków pogodowych. Mają na sobie doskonale skrojone garnitury i garsonki, a profesjonalny makijaż nie zdradza jakiegokolwiek śladu zmęczenia na ich twarzach. W BBC taki tradycyjny wizerunek reportera telewizyjnego powoli odchodzi do lamusa.

Zarząd brytyjskiej telewizji „BBC News” zrzucił z niektórych swoich dziennikarzy obowiązek noszenia tradycyjnych klasycznych uniformów na rzecz bardziej „zwyczajnych” ubrań. Informację na ten temat jako podał serwis „Deadline” zajmujący się szołbiznesem i mediami.

O zmianach poinformowała „Deadline” w wywiadzie dyrektorka działu digital w BBC, Naja Nielsen. Jak donosi magazyn, dziennikarze BBC usłyszeli w ubiegłym tygodniu od dyrekcji, że nie muszą już występować przed kamerą w krawacie czy w eleganckiej marynarce.

Czytaj więcej

„Moda recesyjna”. Gwiazdy rezygnują z biżuterii, chcą wyglądać skromnie

„Bycie spoconym i brudnym jest bardziej wiarygodne, niż gdy wyglądamy, jakbyśmy właśnie wrócili z ceremonii rozdania nagród czy z wykwintnego przyjęcia” – powiedziała Naja Nielsen w komunikacie do dziennikarzy BBC.

Przyzwalając na bardziej nieformalny ubiór, dyrektorka działu digital podkreśliła potrzebę adaptacji telewizji „BBC News” do zmieniającego się świata – i do ewoluującego grona odbiorców. Wśród widowni rosnącą grupę stanowią młodzi ludzie, którzy postrzegają świat mediów zupełnie inaczej, niż starsze, bardziej tradycyjne pokolenia.

Młodzi odbiorcy są bardziej krytyczni, a od reporterów oczekują dowodów na wiarygodność tego, o czym informują. Znacznie bardziej przekonujące są dla nich relacje filmowane smartfonem, co również ma stanowić jeden z elementów nowej formuły nadawania w BBC.

Dodajmy, że poluzowanie zasad dotyczących dress code'u przed kamerą nie będzie dotyczyło prezenterów i prezenterek, którzy pracują w studiach. Tam dyrekcja BBC nie przewiduje żadnych zmian – garnitury i eleganckie kostiumy nadal będą obowiązującymi uniformami.

Zmiany w BBC. Nacisk na wiarygodność

Informacji u źródła poszukał również brytyjski „The Times”. Rzecznik „BBC News” w rozmowie z dziennikiem przekazał, że Naja Nielsen zasygnalizowała ogólną potrzebę autentyczności przekazu. „Zmiany, które wprowadzamy, dotyczą podawania odbiorcom informacji wtedy, kiedy chcą, i jak chcą” – powiedział „Timesowi” przedstawiciel BBC.

A zmiany, jakie czekają dziennikarzy i widzów BBC, będą znaczne. Nowa formuła pod nazwą „BBC News” będzie wynikiem połączenia brytyjskiego kanału BBC z kanałem „BBC World”.

„Odświeżony” zespół „BBC News” złożony zarówno z dobrze znanych twarzy, jak i nowego narybku, ma w jeszcze większym stopniu skupić się na podawaniu widzom prawdziwych, zweryfikowanych informacji. Swoje specjalne miejsce będą miały na antenie na przykład rozmowy skupiające się na demaskowaniu fake newsów.

Moda
Marki luksusowe tracą cierpliwość do Rosji. „Po co utrzymywać puste butiki?”
Materiał Promocyjny
Tajniki oszczędnościowych obligacji skarbowych. Możliwości na różne potrzeby
Moda
Rekordowy wzrost rynku odzieży używanej. To nie tylko kwestia niższych cen
Moda
Nadchodzi „Fashion-tainment”. Wielka moda staje się luksusem dla wszystkich
Moda
Wraca trend, który wypromowało pierwsze pokolenie influencerek. „Styl szafiarek”
Materiał Promocyjny
Naukowa Fundacja Polpharmy ogłasza start XXIII edycji Konkursu o Grant Fundacji
Moda
Dom mody Valentino znalazł się na krawędzi. Co dalej ze słynną marką?