„Liczby mówią same za siebie. Obecnie nie osiągamy takich wyników, jakie powinniśmy" – napisał w oświadczeniu Bjørn Gulden, który w minionym roku objął stanowisko CEO i członka zarządu spółki Adidas AG. Obecne problemy to w sporej mierze efekt decyzji z października 2022 roku o zakończeniu produkcji ubrań i butów pod marką Yeezy, stworzoną przez Kanye'ego Westa, amerykańskiego rapera.
Zakończenie współpracy z Westem w trybie natychmiastowym spowodowało, że w magazynach pozostał niesprzedany towar. Nie wiadomo, jakie będą jego losy, ale jeśli nie trafi do sklepów, firma poniesie ogromne straty.
Adidas kończy współpracę z Yeezy
Marka Yeezy stworzona przez Kanye'ego Westa i Adidasa w 2009 roku, powstała z myślą o tworzeniu odzieży i obuwia dla koszykarzy oraz piłkarzy. Z czasem prawdziwym hitem stały się jednak buty sportowe Yeezy do noszenia na co dzień. Produkty sygnowane przez markę Westa błyskawicznie zyskały status premium, były poszukiwane przez klientów, cenę trzymały także modele używane. Partnerem do współpracy dla Westa był niemiecki koncern Adidas.
Czytaj więcej
Adidas ogłosił stworzenie nowej marki. Ma być ona odpowiedzią na potrzeby najmłodszych klientów i klientek z „Generacji Z”. Twarzą pierwszej od 50 lat nowej marki Addiasa została Jenna Ortega, gwiazda serialu Netfliksa „Wednesday”.
Niemcy wiele razy podkreślali, że Yeezy to jedna z najbardziej udanych i dochodowych współprac w branży. Według szacunków rocznie przynosiła ona Adidasowi około 1,5 mld euro, czyli nieco ponad 7 proc. całkowitych przychodów firmy.