Drinki bez alkoholu, grzyby, ponure ubrania. Pinterest podał trendy na 2023 rok

Jaki będzie wyglądał rok 2023 w modzie, designie czy stylu życia? Według analityków serwisu internetowego Pinterest czeka nas czas pełen zaskoczeń. Co o nas mówią przewidywania dotyczące trendów na 2023 rok przygotowane przez ekspertów Pinteresta?

Publikacja: 12.12.2022 14:39

Zainteresowanie dystopijną modą i stylizacjami inspirowanymi estetyką filmów science fiction to jede

Zainteresowanie dystopijną modą i stylizacjami inspirowanymi estetyką filmów science fiction to jeden z najsilniejszych trendów nadchodzącego roku, twierdzą autorzy raportu „Pinterest Predicts 2023”.

Foto: Vitaly Otinov

Pinterest to serwis, który stanowi niewyczerpane źródło inspiracji dla osób z branży kreatywnej. Korzystają z niego, by zbierać inspiracje do nowych projektów. Dzięki temu ten serwis stał się niezłym barometrem nadchodzących zmian w modzie, designie, kuchni czy stylu życia. Wiele z nowych trendów, zanim staną się popularne, rodzi się właśnie na Pintereście.

Tegoroczny raport „Pinterest Predicts 2023” to zapowiedź tego, co może nas czekać w nadchodzącym roku. Bazując na tym, co przez ostatnie miesiące pojawiało się w tym serwisie, analitycy podjęli próbę prognozowania najważniejszych nadchodzących trendów w modzie, urodzie i designie, a także w stylu życia.

Trendy 2023 roku według Pinteresta

Każdego dnia tysiące użytkowników wchodzi na Pinterest w poszukiwaniu inspiracji, które chcieliby wykorzystać w przyszłości. To właśnie z tego powodu analitycy serwisu są w stanie wychwycić zapowiedzi nowych, świeżych trendów, a także te, które będą miały swoją kontynuację przez następne miesiące.

Czytaj więcej

Siwizna, zmarszczki, naturalność. To był rok, w którym starość stała się modna

Jeżeli chodzi o modę, to jednym z wiodących trendów – zwłaszcza u młodych ludzi – jest ubieranie się na wzór bohaterów filmów science fiction czy gier. Futurystyczne, a zarazem dystopijne i nieco mroczne miejskie stylizacje z jednej strony powalają oderwać się od rzeczywistości, a z drugiej – oddają nastrój obecnych czasów.

Dla kontrastu, prym będzie wiodła również lekkość i dynamika w duchu maksymalizmu – w kontraście do domowych dresów, które nosiliśmy w trakcie pandemii. Jak wynika z analiz Pinteresta, jego użytkowniczki chciałyby widzieć się w transparentnych tkaninach, koronkach, tiulu i falbankach – czyli w bardzo kobiecym wydaniu. Do tego wszechobecny brokat i frędzelki zdobiące sukienki, kurtki, a nawet ślubne kreacje.

W modzie roku 2023 z pewnością będzie sporo kobiecości spod znaku tęsknoty za modą sprzed dwóch dekad. Zdaniem autorów raportu szalenie modny trend Barbiecore zastąpi estetyka, którą nazwano Romcom Core. Użytkowniczki Pinteresta zaczynają bowiem rozglądać się za stylizacjami inspirowanymi bohaterkami komedii romantycznych z początku wieku. Bieliźniane sukienki, spódniczki mini, topy bez ramiączek, bojówki i klipsy do włosów – to charakterystyczne elementy tego stylu.

Z tą nostalgiczną estetyką idzie w parze mocno imprezowy styl „rave” – na fali masowych powrotów do klubów. Gatunki techno i house przeżywają teraz swój renesans i podobne tendencje widać w modzie. Inspiracji dostarczają modne berlińskie kluby, zwłaszcza z przełomu XX i XXI wieku.

Nostalgia nie opuści również naszych wnętrz. Rok 2023 w dalszym ciągu będzie należeć do eklektycznego maksymalizmu. Ludzie chcą ozdabiać swoje domy pamiątkami po swoich przodkach i starymi meblami – i kreatywnie zestawiać je z nowoczesnymi elementami. Wielu domorosłych projektantów wnętrz stawia również na bardziej ekscentryczne rozwiązania, wprowadzając do swoich mieszkań klimat jak z powieści fantasy.

W 2023 roku chcemy pięknie mieszkać i dobrze się bawić

W 2023 roku będziemy obserwować dalszy ciąg odbudowywania się życia towarzyskiego i korzystania z każdej możliwej okazji do tego, aby się dobrze bawić. Co ciekawe, to wcale nie musi oznaczać, że alkohol będzie lał się strumieniami – wręcz przeciwnie.

Od miesięcy popularność zyskują mocktaile, czyli drinki bezalkoholowe, a także napoje o niskiej zawartości alkoholu. Zdaniem autorów raportu w 2023 roku na fali poszukiwania dobrego smaku, a niekoniecznie alkoholu, imprezowanie na trzeźwo nie będzie już nikogo dziwić.

W ostatnich miesiącach moda na „weird core” – dziwne kreacje i równie niecodzienne pomysły na stylizację wnętrz, stały się bardzo popularne. Pinterest przewiduje, że w szczególności zainteresowanie designem nawiązującym do świata grzybów będzie nabierać znaczenia i popularności. Świadczy o tym wyraźny wzrost zainteresowania designem i przedmiotami do domu, które nawiązują do grzybów – od prostych wzorów grzybowych po mocno baśniową estetykę „weird core” jeśli chodzi o urządzanie wnętrz. 

Ważnym trendem, który zauważyli analitycy Pinteresta, jest też fakt, że nie tylko młodsze pokolenia chcą czerpać z życia pełnymi garściami. Dotyczy to również seniorów, którzy – jak wynika z danych platformy – planują huczne celebracje swoich 50., 80., a nawet 100. urodzin – i wielu innych uroczystości. „Im więcej lat, tym więcej okazji do imprezowania” – podsumowują autorzy raportu.

Pinterest to serwis, który stanowi niewyczerpane źródło inspiracji dla osób z branży kreatywnej. Korzystają z niego, by zbierać inspiracje do nowych projektów. Dzięki temu ten serwis stał się niezłym barometrem nadchodzących zmian w modzie, designie, kuchni czy stylu życia. Wiele z nowych trendów, zanim staną się popularne, rodzi się właśnie na Pintereście.

Tegoroczny raport „Pinterest Predicts 2023” to zapowiedź tego, co może nas czekać w nadchodzącym roku. Bazując na tym, co przez ostatnie miesiące pojawiało się w tym serwisie, analitycy podjęli próbę prognozowania najważniejszych nadchodzących trendów w modzie, urodzie i designie, a także w stylu życia.

Pozostało 85% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku