Luksusowa marka należąca do właściciela Zary zamyka sklepy. Znikną już w lutym

Uterque, najbardziej luksusowa z marek należących do hiszpańskiego giganta odzieżowego, Inditexu, zmienia charakter. W lutym znikną wszystkie sklepy Uterque, także w Polsce, ale marka nie przestanie istnieć. Co dalej z Uterque?

Publikacja: 31.01.2022 12:54

Marka Uterque ma na całym świecie ponad 80 sklepów. Wszystkie zostaną niebawem zamknięte.

Marka Uterque ma na całym świecie ponad 80 sklepów. Wszystkie zostaną niebawem zamknięte.

Foto: Zarateman, CC0, Wikimedia Commons

Hiszpańska firma Inditex – odzieżowy gigant, właściciel takich marek jak Zara, Bershka, Pull&Bear czy Massimo Dutti – zapowiedział, że marka Uterque nie zniknie, przestaną natomiast istnieć sklepy tej marki. Co z poduktami Uterque? Mają być dostępne online – a także w sklepach sieci Massimo Dutti.

Uterque: znikają sklepy, ale marka przetrwa

Rekordowe wyniki finansowe Inditexu pokazują, że hiszpański gigant odzieżowy znakomicie radzi sobie w trudnych pandemicznych warunkach. Na tym tle stosunkowo blado wypada Uterque – najbardziej luksusowa i jednoznacznie selektywna marka należąca do hiszpańskiego koncernu. Zdecydowano się więc o zamknięciu sklepów stacjonarnych Uterqüe.

Oficjalna zapowiedź dotycząca dalszych losów tej marki pojawiła się jesienią 2021 roku, informowaliśmy o tym, że sklepy Uterque mają zostać zamknięte. Już w lutym przestaną istnieć wszystkie 82 butiki Uterque na całym świecie (z czego 27 znajduje się w Hiszpanii).

Cały asortyment Uterque trafi do salonów Massimo Dutti, będzie też dostępny w sklepie online. Zmiana odbywa się zgodnie z ustalonym na lata 2020-2022 planem technologicznej integracji tych marek. Zapowiedziano też, że osoby pracujące w Uterque nie zostaną zwolnione.

Czytaj więcej

Powstaje serial o życiu Amancia Ortegi, właściciela Zary

Marka Uterque powstała w 2008 roku. Dotąd obecna była na 16 rynkach, to najmniejsza z marek w portfolio Inditexu. W portfolio koncernu znajdują się nadal znakomicie prosperujące marki jak młodzieżowe Bershka i Pull & Bear. Z kole wspomniana Massimo Dutti, a także Stradivarius i Zara skierowane są do nieco starszych klientek. Do Inditexu należy także odzieżowa marka Oysho i sprzedająca artykuły wyposażenia wnętrz Zara Home.

Uterque miało być dla Inditexu próbą pójścia w stronę segmentu premium, jednak nie udało się zbudować odpowiednio silnej marki, która na sprzedaży we własnych butikach zarabiałaby tyle, ile oczekiwałoby szefostwo firmy. To jednak nie oznacza, że hiszpański koncern ma problemy. Wręcz przeciwnie. 

Inditex: spektakularny sukces mimo pandemii

Pod trzech kwartałach 2021 roku przychody koncernu w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wzrosły o ponad 33 procent. Szczególnie dobrze wygląda online poszczególnych marek należących do firmy. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 roku wzrosła ona aż o 124 procent, jeśli porównać wyniki z tym samym okresem w 2019 roku, czyli tuż przed pandemią.

Co ciekawe, nie zmalała również sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Przedstawiciele Inditexu poinformowali w oficjalnym raporcie, że wartość sprzedaży była wyższa niż przed pandemią, i to nawet pomimo zmniejszenia liczby sklepów stacjonarnych na całym świecie o 11 procent.

Mimo wielkich obaw dotyczących sytuacji w pandemii i zmian zwyczajów zakupowych klientów i klientek, wielkie sieci odzieżowe notują znakomite wyniki. H&M, szwedzki gigant odzieżowy, także może zaliczyć rok 2021 do udanych. Z danych udostępnionych przez Szwedów wynika, że wzrosły w tym czasie i przychody, i zysk firmy.

Hiszpańska firma Inditex – odzieżowy gigant, właściciel takich marek jak Zara, Bershka, Pull&Bear czy Massimo Dutti – zapowiedział, że marka Uterque nie zniknie, przestaną natomiast istnieć sklepy tej marki. Co z poduktami Uterque? Mają być dostępne online – a także w sklepach sieci Massimo Dutti.

Uterque: znikają sklepy, ale marka przetrwa

Pozostało 89% artykułu
Moda
Branża luksusowa odkryła nową „żyłę złota”. Na tym rynku nie ma kryzysu
Moda
Prezes słynnego domu mody krytykuje branżę luksusową. „Zdradziliśmy klientów”
Moda
Ulubiona marka Elżbiety II w kryzysie. Co zostało z potęgi brytyjskiego stylu?
Moda
„Cicha logomania” podbija branżę mody. To nowy symbol statusu i zamożności
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Moda
Słynny producent butów wchodzi do Chin. Koniec sporu trwającego ćwierć wieku