Po śmierci Pierre’a Cardina, Rodrigo Basilicati-Cardin, bratanek mistrza, przejął schedę w firmie stworzonej przez słynnego projektanta. Widać już pierwsze efekty nowych rządów. Marka Pierre Cardin wraca na paryski tydzień mody, po ponad dwudziestoletniej nieobecności. To zapowiedź zmian, które czekają markę noszącą imię słynnego francuskiego projektanta.
Pierre Cardin: rewolucjonista świata mody
Trwa właśnie Paris Couture Week. Po trwającej dwie dekady nieobecności na imprezach haute couture 28 stycznia – jako zwieńczenie tego święta wysokiej mody – odbędzie się w Paryżu pokaz upamiętniający dorobek Pierre’a Cardina.
Czytaj więcej
Przez kilka lat słynna posiadłość zmarłego niedawno projektanta była wystawiana na sprzedaż, jednak wielu entuzjastów architektury wolałoby, żeby ten niezwykły obiekt na Lazurowym Wybrzeżu został udostępniony szerokiej publiczności jako muzeum lub miejsce imprez towarzyszących festiwalowi filmowemu w Cannes.
W świecie mody będzie to wydarzenie przełomowe. Ambicją Rodrigo Basilicati-Cardina, który po śmierci wuja został dyrektorem generalnym Pierre Cardin, jest to, aby jego marka wróciła tam, skąd pochodzi, czyli do sfery haute couture.
Marka Pierre Cardin w ciągu ostatnich kilku dekad odniosła spektakularny sukces komercyjny, a jego projekty trafiły do bardzo szerokiej dystrybucji. Z tego powodu projektant mógł odpuścić sobie promocję na tygodniach mody.