Na celowniku marek luksusowych znajdują się przede wszystkim młodzi ludzie. Spędzają czas w internecie, przede wszystkim – w mediach społecznościowych. Wspólne kolekcje domów mody stanowią element zaskoczenia i w rezultacie – nowy przedmiot pożądania.
Skendi, Fendace – nowi-starzy gracze na arenie mody
Pod tymi nazwami kryją się dwie kolaboracje, w które weszła w tym roku marka Fendi. Pierwsza z nich odnosi się do współpracy Fendi z należącą do Kim Kardashian bieliźnianą marką Skims. Druga to nazwa wspólnej kolekcji Fendi i Versace. Elementy ikoniczne dla obydwu domów mody przenikały się nawzajem w jednym ubraniu.
Czytaj więcej
Zara chce walczyć o swoją obecność w segmencie mody luksusowej. Nowa kolekcja kapsułowa Zara Atelier jest już dostępna, także w Polsce. Czy to odpowiedź na rosnącą niepopularność „szybkiej mody”?
Innym zetknięciem dwóch modowych gigantów było nawiązanie współpracy Gucci z Balenciagą. Jej efektem była kolekcja, w której logotypy pierwszej marki pokrywały projekty typowe dla tej drugiej.
Wszędobylska Balenciaga może zresztą w tym roku pochwalić się bodaj największą liczbą kolaboracji. Jedną z bardziej zaskakujących był przepełniony nostalgią seans specjalnego odcinka „Simpsonów” w trakcie paryskiego tygodnia mody.