Najbardziej poszukiwany obecnie ciuch na świecie to te luźne spodnie

Globalna popularność dżinsów Levi's o luźnym kroju to dowód na to, jak bardzo zmieniła się moda w ostatnich miesiącach. To oczywiście po części zasługa pandemii, ale też efekt zmiany pokoleniowej. Generacja Z chce zupełnie inaczej wyrażać siebie poprzez ubrania.

Publikacja: 17.11.2021 13:37

W rankingu wyszukiwarki Lyst spodnie Levi's o luźnym kroju zajęły pierwsze miejsce.

W rankingu wyszukiwarki Lyst spodnie Levi's o luźnym kroju zajęły pierwsze miejsce.

Foto: Zen Chung

Globalna platforma zakupowa Lyst opublikowała najnowszą edycję swojego dorocznego raportu na temat produktów, które w danym roku cieszyły się największą popularnością. W 2021 roku absolutnym numerem jeden wśród poszukiwaczy ubrań i dodatków okazały się luźne dżinsy marki Levi’s.

Moda: dżinsy ponad wszystko

Okazuje się, że w 2021 roku już nie tylko wygoda i luz są tym, na czym ludziom zależy najbardziej. Liczy się też dobry styl. Oprócz szerokich spodni Levi’s w rankingu Lysta znalazły się luksusowe akcesoria popularnych domów mody.

Czytaj więcej

Raport: Polki są jak Francuzki – przynajmniej jeśli chodzi o ulubione marki

Jak przy tworzeniu każdego raportu, analitycy Lysta opierali się na liczbie wyszukań danego produktu na tej platformie. Raport jest miarodajny o tyle, że ze strony korzystają miliony użytkowników na całym świecie. Liczba wyszukań konkretnych produktów jest więc na tyle duża, aby można było wyłonić rzeczywiste globalne trendy.

Na pierwszym miejscu wylądowały szerokie dżinsy marki Levis’s. W 2021 roku obszernych modeli szukało o 52 procent więcej ludzi, niż w tym samym okresie rok wcześniej. Wydaje się też, że (przynajmniej chwilowo) moda na dopasowane spodnie jest w małym odwrocie: modeli tych szukało dwa razy mniej osób, niż szerokich dżinsów.

Autorzy raportu tłumaczą tak wielką popularność szerokich spodni trendem, który w ciągu ostatniego roku promowali influencerzy młodego pokolenia na czele z siostrami Hadid i państwem Bieber. Zarówno na wybiegach, jak i na profilach społecznościowych, można obserwować powrót mody na stylistykę przełomu XX i XXI wieku. Szerokie dżinsy miały w tamtym czasie swój wielki moment.

Oprócz dżinsów, wśród najbardziej pożądanych rzeczy 2021 roku analitycy Lysta wskazali na jeszcze dziewięć innych produktów. W kontraście do „zwykłych” spodni Levi’s, przeznaczeniem większości z nich jest to, aby rzucały się w oczy i budziły emocje. Zwłaszcza te pozytywne – i przede wszystkim u osoby, która je nosi.

W 2021 ludzie mieli (i wciąż mają) przemożną potrzebę noszenia rzeczy, które poprawiają im nastrój. W nieciekawej rzeczywistości chcą trochę „porozpieszczać się” fajnymi kolorami i ciekawym designem. I tak, na drugim miejscu w rankingu Lysta znalazł się zegarek Rolex Submariner. Jego popularność wzrosła o 53 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Jakie ubrania chcemy mieć w szafach?

Trzecią pozycję zajęła mała pleciona i marszczona torebka na ramię „Jodie” Bottegi Venety. Tuż za nią, na czwartym miejscu, uplasowały się „birkenstocki” – czyli sandały marki Birkenstock Boston. Ten niezwykle wygodny model zanotował w tym roku 36-procentowy wzrost popularności.

Piąta pozycja należy do męskiej spódnicy Thoma Browne’a. Popularność zyskała głównie wśród amerykańskich miłośników mody. W 2021 roku szukało jej prawie 50% więcej użytkowników, niż rok temu. Pozycję szóstą zajęła z kolei czarna asymetryczna (damska) sukienka mini projektu Nensi Dojaski z niezwykle modnymi w tym roku, odważnymi wycięciami.

Na siódmym miejscu w rankingu znalazła się kolejna torebka – dziergany model Prady. W porównaniu z rokiem 2020 torebki w tym stylu zaliczyły 56-procentowy wzrost popularności.

W 2021 roku, zwłaszcza latem, niezwykle modne były też miniaturowe kardigany, które promowały najbardziej wpływowe celebrytki. Dowodem na to jest 79-procentowy wzrost liczby wyszukań tego modelu, zwłaszcza kardiganu „La Maille Pralù” projektu Jacquemusa.

Dwie ostatnie pozycje wydają się być pokłosiem nadal aktualnego umiłowania wygody i luzu. Dziewiąte miejsce zajęła bawełniana bluza z kapturem marki Pangaia. W 2021 roku szukało jej aż 172% więcej ludzi niż rok wcześniej. Na miejscu dziesiątym z kolei wylądował pasiasty sweter w marynarskim stylu marki Other Stories, zaliczając 125-procentowy wzrost popularności.

Najbardziej pożądane ubrania i dodatki 2021 roku:

Luźne dżinsy, Levi’s

Zegarek Rolex Submariner

Mała torebka „Jodie”, Bottega Veneta

Sandały, Birkenstock Boston

Męska spódnica, Thom Browne

Sukienka mini z wycięciami, Nensi Dojaska

Dziergana torebka, Prada

Mini kardigan „La Maille Pralù”, Jacquemus

Bluza z kapturem, Pangaia

Sweter w marynarskim stylu, & Other Stories

Globalna platforma zakupowa Lyst opublikowała najnowszą edycję swojego dorocznego raportu na temat produktów, które w danym roku cieszyły się największą popularnością. W 2021 roku absolutnym numerem jeden wśród poszukiwaczy ubrań i dodatków okazały się luźne dżinsy marki Levi’s.

Moda: dżinsy ponad wszystko

Pozostało 93% artykułu
Moda
Najbogatszy Europejczyk pozbywa się jednej z marek. Stała się za mało luksusowa
Moda
Modułowe buty wydrukowane w 3D. Innowacyjny projekt polskiego designera
Moda
Nowa najbardziej pożądana marka luksusowa na świecie. Dominacja na rynku wtórnym
Moda
Nowy trend z Tik Toka opanowuje lotniska na świecie. Władze zabrały głos
Moda
Zalando szykuje zmianę wizerunku. Słynny amerykański aktor w kampanii reklamowej