Spór rozpoczął się w 1997 roku, kiedy przedstawiciele Adidasa zarzucili H&M wykorzystanie motywu pasków na ubraniach. Wieloletni proces rozstrzygnięto ostatecznie na korzyść szwedzkiej marki, jednak po drodze nad sprawą musiała głowić się armia prawników i wielu sędziów.
H&M kontra Adidas: batalia prawna, która trwała ćwierć wieku
Z którą marką kojarzą się równolegle biegnące paski umieszczone na butach spodniach, bluzacj czy kurtkach? Odpowiedź jest oczywista: z Adidasem, który symbolikę trzech pasków od lat wykorzystuje w swoim marketingu. Jednak od lat wiele marek używało tego motywu w swoich kolekcjach.
Czytaj więcej
Sellpy, działająca dotąd testowo jedynie w kilku krajach platforma sprzedaży ubrań używanych, należąca do H&M, rozpoczyna ekspansję. Sklep zaczyna działać także w Polsce.
Jedną z tych firm był szwedzki H&M. W drugiej połowie lat 90. ubiegłego stulecia Szwedzi wypuścili kolekcję ubrań sportowych, która rozwścieczyła Adidasa. Dwa równoległe paski pojawiły się na butach, rękawach bluzek i bokach nogawek spodni.
Podobne projekty znalazły się w kolekcjach kilku innych marek, między innymi C&A. Adidas pozwał również i te firmy. Zarzucił im, że, po pierwsze, wykorzystują motyw pasków, który znajduje się w logotypie Adidasa, i po drugie, że wprowadzają tym samym konsumentów w błąd.