„Louis Vuitton z radością wita Pharrella Williamsa jako nowego dyrektora kreatywnego męskiej kolekcji. Jego pierwsza kolekcja dla Louis Vuitton zostanie przedstawiona w czerwcu podczas tygodnia mody męskiej w Paryżu” – komunikat tej treści, który pojawił się 14 lutego na korporacyjnej stronie koncernu LVMH, właściciela marki Louis Vuitton, wywołał wręcz elektryczny wstrząs w świecie mody.
Przywykliśmy do spektakularnych transferów w piłce nożnej, ale podobnie należy myśleć o zatrudnieniu Williamsa przez Louis Vuitton. Najdroższa, najbardziej prestiżowa marka luksusowa na świecie wykonuje zaskakujący ruch. Zatrudnia na kluczowym stanowisku wielką gwiazdę, która jednak nie miała dotąd doświadczenia w pracy dla wielkich domów mody. Kim jest Pharrell Williams i jaka będzie jego rola w Louis Vuitton? No i druga rzecz – jaką funkcję pełnią obecnie dyrektorzy kreatywni w świecie mody?
Pharrell Williams dyrektorem kreatywnym w Louis Vuitton
Pharrella Williamsa zna każdy, kto ostatnich dwóch dekad nie spędził w jaskini, bez dostępu do telewizji czy internetu. 49-letni obecnie Amerykanin jest współautorem najbardziej rozpoznawalnych przebojów ostatnich dwóch dekad.
Najpierw robił to jako członek The Neptunes, amerykańskiego duetu producenckiego. To on, wspólnie z Chadem Hugo, odpowiadali za brzmienie takich hitów jak „I'm a Slave 4 U” Britney Spears, „Hot in Herre” Nelly'ego czy „Hollaback Girl” Gwen Stefani.
Równolegle rozwijał się N.E.R.D., zespół, który był próbą (bardzo udaną) wyjścia Pharrella poza produkcję utworów. Wszystko to przyćmił utwór z 2013 roku, który zapewnił Williamsowi wieczną sławę oraz bogactwo – „Happy”. Piosenka ze ścieżki dźwiękowej do filmu animowanego „Minionki rozrabiają” zrobiła błyskawiczną karierę na całym świecie i pozwoliła Williamsowi wyjść ostatecznie z producenckiej szuflady, do której go zapakowano.