Tak wygląda pierwsza na świecie kawiarnia Louis Vuitton

Kawiarnia Louis Vuitton w Osace to pierwsze tego typu przedsięwzięcie słynnego francuskiego domu mody. Jak kawiarnia LV wygląda w środku?

Publikacja: 04.02.2021 13:16

Tak wygląda pierwsza na świecie kawiarnia Louis Vuitton

Foto: Fot: Louis Vuitton

Wielkie domy mody dawno już przestały zajmować się wyłącznie szyciem ubrań. To kombinaty nieustannie eksperymentujące nie tylko z technologią tworzenia produktów, ale też z czymś, co określa się mianem „doświadczenia”: czyli tego, co składa na kontakt klienta z daną marką. Dzisiaj bez dopracowanego „doświadczenia” nie da się sprzedawać produktów luksusowych. Marka Louis Vuitton wie o tym, jak mało który dom mody. Właśnie dlatego w Osace w Japonii powstała restauracja i kawiarnia Louis Vuitton. To pierwsze kulinarne przedsięwzięcie francuskiej marki.

Kawiarnia Louis Vuitton: to pierwszy taki projekt francuskiego domu mody 

"Kawiarnia Louis Vuitton Osaka"

Taras kawiarni Louis Vuitton na dachu budynku. Fot: Louis Vuitton

sukces.rp.pl

Budynek, w którym znajduje się butik Louis Vuitton, a także restauracja i kawiarnia tej marki, został zaprojektowany tak, by przypominać tradycyjne japońskie żaglowce. Fasada obiektu wygląda więc jak nałożone na siebie i wydęte żagle. Projektantem budynku jest Jun Aoki, japoński architekt często współpracujący z Louis Vuitton, odpowiedzialny za wygląd wielu flagowych salonów tej marki na całym świecie, między innymi w Nowym Jorku, Hongkongu czy Tokio.  

Czytaj też: Bywali tu Casanova i Warhol. Czy słynna 300-letnia kawiarnia w Wenecji upadnie?
"Kawiarnia Louis Vuitton Osaka"

Fot: Louis Vuitton

sukces.rp.pl

W budynku mieści się kawiarnia nazwana Le Cafe V (na czwartym, ostatnim piętrze), z tarasem na dachu. Jest też miejsce na restaurację o nazwie Sugalabo V. Kieruje nią Yosuke Suga, szef kuchni tokijskiej restauracji Sugalabo, zajmującej 47. miejsce na prestiżowej liście World’s 50 Best Restaurants. Lokal czynny będzie tylko wieczorami, a w środku miejsca starczy zaledwie dla kilku osób jednocześnie. 

Wielkie domy mody dawno już przestały zajmować się wyłącznie szyciem ubrań. To kombinaty nieustannie eksperymentujące nie tylko z technologią tworzenia produktów, ale też z czymś, co określa się mianem „doświadczenia”: czyli tego, co składa na kontakt klienta z daną marką. Dzisiaj bez dopracowanego „doświadczenia” nie da się sprzedawać produktów luksusowych. Marka Louis Vuitton wie o tym, jak mało który dom mody. Właśnie dlatego w Osace w Japonii powstała restauracja i kawiarnia Louis Vuitton. To pierwsze kulinarne przedsięwzięcie francuskiej marki.

Kuchnia
Dzień Czekolady: oto największa czekoladowa fontanna na świecie
Kuchnia
Atrakcyjność fizyczna zależy od tego, co jemy na śniadanie. Czego unikać?
Kuchnia
Polski specjał wśród najlepszych rodzajów pieczywa na świecie. „Cudownie prosty”
Kuchnia
Od czego zależy to, czy zamawiasz dania wegetariańskie? Badacze mają odpowiedź
Kuchnia
„Ryż wołowy”: koreańska hybryda będzie przełomem w gastronomii?