Wielkie domy mody dawno już przestały zajmować się wyłącznie szyciem ubrań. To kombinaty nieustannie eksperymentujące nie tylko z technologią tworzenia produktów, ale też z czymś, co określa się mianem „doświadczenia”: czyli tego, co składa na kontakt klienta z daną marką. Dzisiaj bez dopracowanego „doświadczenia” nie da się sprzedawać produktów luksusowych. Marka Louis Vuitton wie o tym, jak mało który dom mody. Właśnie dlatego w Osace w Japonii powstała restauracja i kawiarnia Louis Vuitton. To pierwsze kulinarne przedsięwzięcie francuskiej marki.
Kawiarnia Louis Vuitton: to pierwszy taki projekt francuskiego domu mody
Taras kawiarni Louis Vuitton na dachu budynku. Fot: Louis Vuitton
Budynek, w którym znajduje się butik Louis Vuitton, a także restauracja i kawiarnia tej marki, został zaprojektowany tak, by przypominać tradycyjne japońskie żaglowce. Fasada obiektu wygląda więc jak nałożone na siebie i wydęte żagle. Projektantem budynku jest Jun Aoki, japoński architekt często współpracujący z Louis Vuitton, odpowiedzialny za wygląd wielu flagowych salonów tej marki na całym świecie, między innymi w Nowym Jorku, Hongkongu czy Tokio.