Diety pudełkowe: Polacy je kochają. W czym tkwi ich sekret?

Diety pudełkowe szturmem zdobyły Polskę. Pod tym względem jesteśmy wyjątkowi w Europie. – To dopiero początek trendu – przewiduje firma Kukuła Healthy Food, jeden z liderów rynku.

Publikacja: 14.01.2021 15:44

Diety pudełkowe: Polacy je kochają. W czym tkwi ich sekret?

Foto: Fot: materiały prasowe

Rok 2020 był wyjątkowy – wiele branż boleśnie odczuło dwa lockdowny i zamknięcie gospodarki na wiele tygodni. Producenci diet pudełkowych mogą zaliczyć miniony rok do udanych. Z całą pewnością był on udany dla firmy Kukuła Healthy Food, jednego z liderów rynku. Jej udział w rynku rośnie, podobnie jak wyniki sprzedaży. – W 2020 roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o 80 procent w stosunku do 2019 roku – mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel firmy Kukuła Healthy Food.

Diety pudełkowe: co wybierają Polacy?

Diety pudełkowe to jedna z najbardziej dynamicznie rosnących branż w Polsce, ale miniony rok dużo zmienił. Pojawiło się wielu nowych graczy, catering dietetyczny zaczęły oferować też niektóre restauracje, zmuszone do tego przez ograniczenia wynikające z lockdownu. Efekt: już 12 procent Polaków deklaruje, że korzystało z takich diet – tak wynika z badania „Jak odżywiają się Polacy. Kukuła Healthy Food 2020” wykonanego na zlecenie firmy Kukuła Healthy Food.

Czytaj też: Wegańska rewolucja: tymi produktami Polacy chcą podbić świat

Kto poradzi sobie w czasach pełnych wyzwań? Badania zlecone przez firmę Kukuła Healthy Food przynoszą odpowiedź: firmy, które postawiły na jakość. Właśnie jakość posiłków wskazywali badani jako element, na który najczęściej zwracają uwagę przy wyborze diety pudełkowej (73 procent badanych). Na drugim miejscu znalazła się cena posiłków (69 procent). Na trzecim – smak potraw (55 procent).

Stabilną sytuację mają te firmy, które zainwestowały w rozwój oraz nie boją się pokazać klientom jak wygląda produkcja „od kuchni”, bo to potwierdza, że spełniają wszelkie standardy higieny i bezpieczeństwa – komentuje Jakub Kukuła.

Z badań zleconych przez firmę Kukuła Healthy Food wynika też, że główną motywacją do sięgnięcia po catering dietetyczny jest chęć zdrowego odżywiania (55 procent badanych). Dopiero na drugim miejscu znalazła się chęć utraty wagi (48 procent), a na trzeci – brak czasu na gotowanie.

Jakie diety pudełkowe najchętniej wybierają Polacy?

Jeśli spojrzeć na dane z badania zleconego przez firmę Kukuła Healthy Food, wyłania się jasny obraz. W 2020 roku największym zainteresowaniem cieszyły się programy dietetyczne bez wykluczeń, diety o zwiększonej ilości białka, dieta ketogeniczna o niskiej zawartości węglowodanów oraz program Vege-Fish.

Czytaj też: Raport: Polacy chcą wyrzucić mięso z diety. Jest jedno „ale”

A jakie trendy będą rządzić na rynku programów dietetycznych w 2021 roku? Najważniejszy będzie wegetarianizm i weganizm. Znaczenie mieć będzie też rosnące zainteresowanie dietami specjalistycznymi (bezglutenowa, bez laktozy). Popularność zyskuje też trend odżywiania sezonowego, a więc jedzenia w oparciu o produkty sezonowe dostępne w danej porze roku.

Rok 2020 był wyjątkowy – wiele branż boleśnie odczuło dwa lockdowny i zamknięcie gospodarki na wiele tygodni. Producenci diet pudełkowych mogą zaliczyć miniony rok do udanych. Z całą pewnością był on udany dla firmy Kukuła Healthy Food, jednego z liderów rynku. Jej udział w rynku rośnie, podobnie jak wyniki sprzedaży. – W 2020 roku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o 80 procent w stosunku do 2019 roku – mówi Jakub Kukuła, pomysłodawca i założyciel firmy Kukuła Healthy Food.

Pozostało 81% artykułu
Kuchnia
Atrakcyjność fizyczna zależy od tego, co jemy na śniadanie. Czego unikać?
Kuchnia
Bernard Arnault zbił majątek dzięki biznesowi w Polsce
Kuchnia
Polski specjał wśród najlepszych rodzajów pieczywa na świecie. „Cudownie prosty”
Kuchnia
Od czego zależy to, czy zamawiasz dania wegetariańskie? Badacze mają odpowiedź
Kuchnia
„Ryż wołowy”: koreańska hybryda będzie przełomem w gastronomii?