Szukaj

Ruszają restauracje, ale klientów czekają duże zmiany

Jedni zapowiadają, że czeka nas inwazja szkła, plastiku i pleksi w restauracjach. Inni spodziewają się nadejścia nowej ery modernizmu.

Restauracje wracają do życia, a wraz z nimi antywirusowe innowacje, które nie ominęły żadnej dziedziny życia – od hoteli przez podróże samolotem po zwiedzanie wystaw. Nie wszystkie lokale mogą pozwolić sobie na całkowitą zmianę profilu kuchni i klienta, tak jak duńska Noma, dlatego liczy się umiejętność przystosowania do nowych warunków.

Posiłek w kapsule

Francuski projektant Christophe Gernigon przygotował projekt izolacyjnych kabin z myśla o restauracjach. Przypominają one projekt Avio Interiors, przygotowany dla producentów samolotów.

Plex’Eat na razie pozostaje jedynie konceptem Francuza, ale sądząc po odbiorze i zainteresowaniu, już wkrótce możemy się na niego natknąć w restauracjach. Szkoda, że nie wiadomo nic o warunkach akustycznych panujących za przesłoną.

Restauracyjne kielichy ze szkła akrylowego to jedno z najmniej bolesnych estetycznie rozwiązań w nowej normalności. Podobne, szklarniowe warunki przygotowała dla gości restauracja Mediamatic Eten w Amsterdamie.

Nowa era modernizmu

Eksperci ze studia Roar w Dubaju, którzy kilka dni temu zaprezentowali raport na temat wnętrzarskich trendów w restauracjach po pandemii twierdzą, że tego typu pomysły będą jedynie rozwiązaniem tymczasowym.

W dłuższej perspektywie spodziewają się bardziej złożonych zjawisk – w tym m.in. wprowadzenia bogatego wzornictwa i eskapistycznych przestrzeni.

Według przedstawicieli Roar czeka nas nadejście ery nowego modernizmu. Analogia nasuwa się sama – w końcu styl mid-century modern też został ukształtowany pod wpływem pandemii grypy z 1918 roku.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Take a seat…🐲

Post udostępniony przez The Ivy Asia, St Paul’s (@theivyasiastpauls)

Roar przewiduje, że niemal zupełnie znikną tradycyjne płatności, bufety i fizyczne karty dań. Autorzy przypominają też, że w najbliższych miesiącach do minimum zostanie zredukowany kontakt gości restauracji z wszelkiego rodzaju włącznikami, przyciskami czy dyspenserami.

Zamknij
Zamknij