Szukaj

Tak mogą wyglądać podróże lotnicze po pandemii. Będzie zupełnie inaczej

Najbliższe lata przyniosą rewolucyjne zmiany na pokładach samolotów. Projektanci już pracują nad nowymi rozwiązaniami, a linie lotnicze wprowadzają kolejne ograniczenia.

Epidemie zawsze miały ogromny wpływ na to, jak wyglądają nasze mieszkania, miasta i środki transportu. Grypa „hiszpanka” przyczyniła się m.in. do tego, że w domach częściej zaczęły pojawiać się szafy, a tradycyjne drewniane podłogi wyparło linoleum.

Pandemia koronawirusa zmienia nasze przyzwyczajenia jeszcze szybciej. Wśród projektów, które powstają w odpowiedzi na trwający kryzys, oprócz najważniejszych zmian dotyczących tego, jak robimy zakupy czy tego, jak mogą wyglądać restauracje w czasach po pandemii, pojawiają się tak oryginalne pomysły jak na przykład bardziej praktyczne dozowniki żelu dezynfekującego czy splątane ogrody” umożliwiające trzymanie bezpiecznego dystansu między osobami odwiedzającymi parki.

Design w służbie nowej rzeczywistości

Nowe rozwiązania muszą wprowadzać także linie lotnicze. Włoskie studio Avio Interiors zaprezentowało projekt, który pokazuje, jak mogą wyglądać pokłady samolotów w niedalekiej przyszłości tak, aby podróżowanie stało się bezpieczniejsze

Wyświetl ten post na Instagramie.

“GLASSAFE” kit che può essere installato sulle poltrone attualmente esistenti per rendere più sicura la convivenza tra passeggeri che condividono il medesimo ambiente di viaggio. “Glassafe” è realizzato in materiale trasparente per rendere l’intera cabina armoniosa ed esteticamente leggera, ma perfettamente rispondente all’obiettivo di creare un volume isolato attorno ad ogni passeggero in modo da minimizzare contatti o interazioni via aerea tra passeggero e passeggero, così da ridurre la probabilità di contaminazione da virus o altro. “Glassafe” è disponibile in varie esecuzioni con sistemi di fissaggio adattabili a qualsiasi poltrona che ne permettono una facile installabilità e rimovibilità. Tutti selezionati per la loro facile pulizia e perfetta igienizzazione. “GLASSAFE” A kit-level solution that can be installed on existing seats to make close proximity safer among passengers sharing the same seat. „Glassafe” is made of transparent material to make the entire cabin harmonious and aesthetically light, but perfectly fulfilling the objective of creating an isolated volume around the passenger in order to avoid or minimize contacts and interactions via air between passenger and passenger, so as to reduce the probability of contamination by viruses or other. „Glassafe” is supplied in various executions with fixing systems to the seat that allow easy installation and removal. “Glassafe” can be supplied in opaque material or with different degrees of transparency, all easy cleaning and suitable for a safe hygienisation. #aviation #aircraftseat #airliners #businessclass #economyclass #welcomeonboard✈️ #madeinitaly??

Post udostępniony przez @ aviointeriors

System Glassafe zakłada wykorzystanie przezroczystych osłon, które można zamontować do foteli w samolocie. Z kolei fotel Janus (nazwa nawiązuje do mitologicznego boga o dwóch obliczach) to koncepcja zakładająca odwrócenie środkowego fotela w przeciwnym kierunku.

Nowa normalność: mniej bagażu, więcej przestrzeni

Wg niedawnego raportu IATA 40% podróżujących zapowiada, że na pierwszy lot po pandemii poczeka co najmniej pół roku od czasu jej wygaśnięcia. To jeden z wielu powodów, dla których linie lotnicze w pośpiechu zaczynają szukać rozwiązań mniej efektownych niż projekt Avio Interiors.

Wyświetl ten post na Instagramie.

POLTRONA “JANUS” Come Giano bi-fronte, il dio dell’ Antica Roma, questa proposta si contraddistingue per l’inversione della posizione del posto centrale della tripla proprio per garantire il massimo isolamento tra i passeggeri seduti accanto l’uno all’altro mantenendo il medesimo comfort. Mentre i passeggeri seduti sui posti estremi, lato corridoio e lato parete, continuano ad essere posizionati nella direzione di volo come usuale, il passeggero seduto al centro è rivolto in senso inverso. “Janus” è una poltrona bi-fronte che consente di separare tutti e tre i passeggeri con una schermatura che li isola uno dall’altro costituendo barriera protettiva per tutti. Ogni passeggero ha il suo spazio isolato dagli altri, anche dalle persone che transitano per il corridoio. Ogni posto della poltrona “Janus” è circondato su tre lati da una schermatura di altezza tale da impedire la propagazione del respiro verso occupanti dei sedili adiacenti. I materiali impiegati nella poltrona “Janus” sono scelti perché sono di facile pulizia e di sicura igienizzazione. „JANUS” SEAT Like two-faced Janus, the god of Ancient Rome, this proposal is distinguished by the reverse position of the center seat of the triple to ensure the maximum isolation between passengers seated next to each other. While passengers seated on the side seats, aisle and fuselage, continue to be positioned in the flight direction as usual, the passenger sitting in the center is facing backwards. So “Janus” is a two-faced seat, in fact this arrangement allows all three passengers to be separated with a shield made of transparent material that isolates them from each other, creating a protective barrier for everyone. Each passenger has its own space isolated from others, even from people who walk through the aisle. Each place of the „Janus” seat is surrounded on three sides by a high shield that prevents the breath propagation to occupants of adjacent seats. “Janus” seat is made of easy cleaning and safe hygienisation materials. The option is available with the shield in opaque material or with different degrees of transparency. #aviation #aircraftseat #airlines #economyclass #businessclass #welcomeonboard

Post udostępniony przez @ aviointeriors

Amerykańskie linie JetBlue w poniedziałek jako pierwsze zapowiedziały, że ich pasażerowie będą musieli korzystać z maseczek na pokładzie samolotu. Inni przewoźnicy, jak EasyJet czy United Airlines, uniemożliwiają rezerwację środkowych foteli.

Dalej poszła chińska firma Air Changan, która umożliwia wykupienie dodatkowych, pustych siedzeń za 28 dolarów (117 zł). Za 226 dolarów (ok. 950 zł) pasażerowie mogą się cieszyć jeszcze większą przestrzenią i ośmioma wolnymi siedzeniami wokół – trzema z przodu i z tyłu i dwoma z boku.

W połowie kwietnia linie Emirates jako pierwsze wprowadziły błyskawiczne testy dla pasażerów na obecność wirusa. Firma zapowiedziała również dalszą redukcję ilości bagażu, który można zabrać ze sobą. W najbliższym czasie na pokład będzie można wnieść jedynie kilka przedmiotów – laptopy, teczki czy niezbędny sprzęt dla dziecka.

Zamknij
Zamknij