Reklama

Wino w puszce: czy nowy trend przyjmie się w Polsce?

Do piwa w puszce już się przyzwyczailiśmy. Do napojów kawowych w puszce – też. Czy w puszkach można sprzedawać również wino? Ten trend cieszy się na świecie coraz większą popularnością.

Publikacja: 12.07.2021 14:54

Wino w puszce: czy nowy trend przyjmie się w Polsce?

Foto: Fot: Yesmore Content/Unsplash

Wino w butelce pięknie się prezentuje, ale ma też swoje wady – butelka jest ciężka, zajmuje sporo miejsca, a jej otwarcie bywa kłopotliwe. Producenci znaleźli ich zdaniem świetne rozwiązanie. Wina w puszkach dostępne są już na wielu rynkach. W krajach rozwiniętych, gdzie konsumpcja wina spada, producenci szukają sposobów na to, by przekonać konsumentów do sięgnięcia po „białe” lub „czerwone”.

Wino w puszce: nowy segment rynku

Rosnącej popularności wina w puszkach sytuacja sprzyja w krajach, w których rynek winiarski i kultura picia wina dopiero wkraczają w dojrzałą fazę – na przykład w Polsce. Przede wszystkim, puszka jest lżejsza i trudniej o jej uszkodzenie, niż w przypadku szklanej butelki. Dzięki temu dużo łatwiej zabrać ją ze sobą. Co istotne, aluminiowa puszka, tak jak szkło, nadaje się do recyklingu.

Czytaj też: Wino bezalkoholowe: w jaki sposób powstaje i jak smakuje?

Na winach w puszkach korzystają też dystrybutorzy. Zajmują one mniej miejsca w magazynach i chłodziarkach, są lekkie i mają rozmaite kształty i rozmiary. Łatwiej je przewozić i łatwiej przechowywać.

Jedyną przeszkodą w rozpowszechnianiu się wina w puszce może być utrwalony w głowach wielu konsumentów wizerunek wina jako trunku, który kupujemy w butelkach, a puszki zarezerwowane są dla piw czy słodkich napojów. Innnowacja sprzed paru lat – wino w kartonie, (tzw. bag in box), nie jest dzisiaj żadną nowością, ale wino w puszce może okazać się dla wielu klientów nie do zaakceptowania.

Czy wino w puszce przyjmie się w Polsce?

Istnieje kilka przesłanek, że wina puszkowane nie będą tymi samymi produktami, co klasyczne wino sprzedawane w butelkach. Wpisują się one w zupełnie inny segment rynku.

Reklama
Reklama

Według analityków portalu „Wine Intelligence” zajmującego się badaniem rynku wina, młodsi konsumenci z przedziału wiekowego 25-44 lat są najbardziej otwarci na wino w puszce. Nawet dla nich jednak, zdaniem ekspertów „Wine Intelligence”, może to być zbyt innowacyjne rozwiązanie, więc jego upowszechnienie może zająć kilka lat – tak mocno jesteśmy przywiązani do wizji wina jako produktu sprzedawanego w butelkach.

Analitycy z „Wine Intelligence” oceniają, że w kontekście puszek przyszłość należy przede wszystkim do win musujących. Argument jest dość oczywisty: to właśnie w puszkach kupujemy przeróżne napoje nasycone CO₂. Producenci win musujących, a także gazowanych smakowych napojów na bazie wina, mają tu pole do popisu.

Kuchnia
Najsłynniejszy mistrz sushi na świecie kończy 100 lat. Jego sekret? „Praca”
Materiał promocyjny
Dziczyzna nie tylko smaczna, ale także zdrowa
Kuchnia
Dwie pizzerie z Polski wśród najlepszych w Europie. Kulinarna potęga pod Łodzią
Kuchnia
Eksperci ogłosili listę smaków roku 2025. Słodycz i hedonizm z nutą umami
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Kuchnia
Najlepsze kuchnie świata w 2024 roku. Polska w czołówce, wyprzedzamy potęgi
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama