Szukaj

Luksus w proszku: produkty instant to nowy trend w kuchni

Nie tylko kawa, ale też pełnowartościowe posiłki w formie koktajli czy napoje alkoholowe z gotowych składników przygotowanych jak herbata w torebkach – to, że produkt ma formę proszku, granulatu czy przygotowanej wcześniej mikstury, nie musi oznaczać gorszej jakości – przekonują producenci żywności instant. Tego typu produkty będą trendem roku 2021.

Kawa rozpuszczalna czy inne produkty instant dotychczas nie uchodziły za synonim luksusu, ale to niebawem może się zmienić. Więcej wolnego czasu i praca z domu sprawiły, że podczas pandemii chętniej eksperymentowaliśmy w kuchni, ale na co dzień nadal potrzebujemy błyskawicznych pomysłów na posiłki czy przekąski. Odpowiedzią na te poszukiwania jest rozwijający się rynek produktów instant, które pozwalają na oszczędność czasu i przy okazji nie zmuszają do rezygnacji z walorów smakowych ani jakości.

Czytaj też: Czas na bąble – co trzeba wiedzieć o winach musujących? Przeczytaj przed Sylwestrem

Eileen Rinaldi z amerykańskiego sklepu Ritual Coffee Roasters przez cztery lata pracowała nad kawą rozpuszczalną, wykorzystującą ziarna pochodzące z najlepszych upraw z całego świata. W uzyskaniu zadowalającego efektu pomógł jej startup Sudden Coffee, który opracował unikalną formułę liofilizacji, pozwalającą na zachowanie walorów smakowych przy przetwarzaniu kawy w produkt błyskawiczny. Trzykrotny wzrost sprzedaży w stosunku do poprzedniego udowadnia, że zainteresowanie podobnymi produktami i pandemia mają ze sobą sporo wspólnego.

Kawa to tylko jeden z dziesiątków produktów, które dzięki eksperymentom przeprowadzanym w nowoczesnych laboratoriach stają się gotowe do podgrzania, zalania i skonsumowania w 5 minut. Steep’t oferuje błyskawiczne koktajle, przypominające herbatę w torebce. W przeciwieństwie do herbaty produkty firmy można zalewać też zimną wodą – oraz czymś mocniejszym, jeśli chcemy w pełni cieszyć się smakiem drinka Old Fashioned czy Margarity. W najlepszych restauracjach świata można też spotkać ramen instant, który wykorzystywany jest m.in. w potrawie ram–don, która zyskał popularność dzięki koreańskiemu filmowi „Parasite”.

Popularności produktów instant sprzyjają też nowe pomysły producentów sprzętu AGD – inteligentnych blenderów czy kuchenek, a całemu zjawisku bacznie przyglądają się międzynarodowe korporacje. W październiku Nestle kupiło firmę Freshly Inc., wykorzystującą model subskrypcyjny do dostarczania klientom gotowych, zdrowych posiłków, które wystarczy jedynie podgrzać w kuchence mikrofalowej. Jak tłumaczy Christoph Bertsch, współtwórca firmy Vejo produkującej pierwszy na świecie blender na kapsułki, umożliwiający przygotowanie pełnowartościowych koktajli z proszku – instant nie oznacza już niższej jakości.

Źródło: Bloomberg

Zamknij
Zamknij