Europejska marka luksusowa przejęta przez Chińczyków. Skusiły ich świetne wyniki

W Chinach słabnie wprawdzie popyt na produkty luksusowe, ale nie spada za to zainteresowanie chińskich firm europejskimi markami luksusowymi. Początek roku przyniósł nową transakcję tego typu.

Publikacja: 13.01.2025 14:24

Centrum handlowe w Szanghaju.

Centrum handlowe w Szanghaju.

Foto: Icarus Chu Unsplash

Bonpoint, znana francuska marka luksusowej odzieży dla dzieci, przeszła w ręce Chińczyków, a konkretnie – chińskiego koncernu Youngor Group. Tym razem nie chodzi jednak o ratowanie upadającej marki – wręcz przeciwnie. Bonpoint notuje świetne wyniki, a Chińczycy chcą wykorzystać dobrą pozycję tej marki na rynku.

Bonpoint: Europejska marka luksusowa w rękach Chińczyków

Branżowe media potwierdziły właśnie, że sto procent udziałów luksusowej paryskiej marki odzieży dziecięcej Bonpoint przejął chiński koncern Youngor Group z siedzibą w Ningbo. Bonpoint to jedna z najbardziej renomowanych francuskich marek luksusowych, które specjalizują się w odzieży dziecięcej.

Marka Bonpoint, która uchodzi za jedyny we Francji dziecięcy dom mody, ma w swojej ofercie odzież dla dzieci i niemowląt oraz kobiet, kosmetyki pielęgnacyjne i perfumy, a także akcesoria do domu. Dotychczasowym właścicielem Bonpoint był fundusz inwestycyjny EPI, który w swoim portfolio posiada między innymi domy szampańskie Piper-Heidsieck i Charles Heidsieck, marki win Biondi-Santi i Château La Verrerie, ma tez udziały w szeregu firm z branży nieruchomości.

Czytaj więcej

Europa powiększyła się o nowy półwysep. To będzie enklawa luksusu

Ostatnie kilkanaście lat pod kierownictwem EPI były dla marki Bonpoint okresem rozkwitu. Sieć butików rozrosła się do 130 sklepów w 30 krajach na całym świecie, co przełożyło się na przychód na poziomie 150 milionów euro rocznie.

Jeszcze w listopadzie ubiegłego roku francuski portal La Lettre poinformował, że EPI i Youngor Group są w trakcie negocjacji w sprawie sprzedaży marki Bonpoint. Branżowy serwis WWD potwierdził właśnie sprzedaż marki Bonpoint Chińczykom. Kwoty transakcji nie ujawniono.

Rynek chiński i szerzej – azjatycki – jest dla Bonpoint bardzo istotny. Region ten odpowiada za prawie połowę przychodów marki. Od debiutu Bonpoint w 2018 roku w Chinach kontynentalnych otwarto tam 28 sklepów Bonpoint. To również ten kraj z całego rynku azjatyckiego przynosi marce największy zysk.

Zarząd Bonpoint ma nadzieję na dalszą ekspansję pod kierownictwem Youngor Group, zwłaszcza w Azji. To właśnie oferta ten koncernu okazała się najbardziej atrakcyjna.

„Youngor zaprezentował plany na dalszy rozwój marki, które w pełni nas przekonały. Jestem pewien, że nowy udziałowiec wraz z całym zespołem zarządzającym zapewnią marce dalszy rozwój” – powiedział cytowany przez WWD prezes marki Christopher Descours.

Bonpoint: jedyny dziecięcy dom mody we Francji

Marka Bonpoint, powstała w 1975 roku. W roku 2007 markę przejął fundusz inwestycyjny EPI. Pod jego kierownictwem marka zwiększyła swój międzynarodowy zasięg, jej przychody wzrosły czterokrotnie. Obecnie rynek zagraniczny odpowiada za 80 procent przychodów Bonpoint.

Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat poszerzyła się też oferta marki. W 2011 roku do jej portfolio dołączyły kosmetyki.

Początki koncernu Youngor Group sięgają 1979 roku, kiedy chiński biznesmen Rucheng Li stworzył markę męskich garniturów Youngor. Z czasem firma rozrosła się do rozmiarów wielobranżowego koncernu, działającego nie tylko w sektorze produkcji i sprzedaży odzieży luksusowej, ale również w nieruchomościach, na rynku inwestycyjnym i w handlu międzynarodowym.

Bonpoint, znana francuska marka luksusowej odzieży dla dzieci, przeszła w ręce Chińczyków, a konkretnie – chińskiego koncernu Youngor Group. Tym razem nie chodzi jednak o ratowanie upadającej marki – wręcz przeciwnie. Bonpoint notuje świetne wyniki, a Chińczycy chcą wykorzystać dobrą pozycję tej marki na rynku.

Bonpoint: Europejska marka luksusowa w rękach Chińczyków

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Biznes
Firma z Sycylii chce zablokować nowy biznes Zary. Spór o dwie litery w nazwie
Biznes
Porażka miliardera w walce o sukcesję. Zapadła decyzja w "procesie dekady"
Biznes
Europejski „król luksusu” w tarapatach. Spadek wartości o 30 miliardów euro
Biznes
Sukcesja w polskich firmach. Ekspertka: Problemem jest „syndrom założyciela”
Biznes
Business Fashion Environment Summit 2024: moda w obliczu wielkich wyzwań