Bonpoint, znana francuska marka luksusowej odzieży dla dzieci, przeszła w ręce Chińczyków, a konkretnie – chińskiego koncernu Youngor Group. Tym razem nie chodzi jednak o ratowanie upadającej marki – wręcz przeciwnie. Bonpoint notuje świetne wyniki, a Chińczycy chcą wykorzystać dobrą pozycję tej marki na rynku.
Bonpoint: Europejska marka luksusowa w rękach Chińczyków
Branżowe media potwierdziły właśnie, że sto procent udziałów luksusowej paryskiej marki odzieży dziecięcej Bonpoint przejął chiński koncern Youngor Group z siedzibą w Ningbo. Bonpoint to jedna z najbardziej renomowanych francuskich marek luksusowych, które specjalizują się w odzieży dziecięcej.
Marka Bonpoint, która uchodzi za jedyny we Francji dziecięcy dom mody, ma w swojej ofercie odzież dla dzieci i niemowląt oraz kobiet, kosmetyki pielęgnacyjne i perfumy, a także akcesoria do domu. Dotychczasowym właścicielem Bonpoint był fundusz inwestycyjny EPI, który w swoim portfolio posiada między innymi domy szampańskie Piper-Heidsieck i Charles Heidsieck, marki win Biondi-Santi i Château La Verrerie, ma tez udziały w szeregu firm z branży nieruchomości.
Czytaj więcej
Mareterra – tak nazywa się sztuczny półwysep, o który niedawno powiększyła się Europa. To miejsce stworzone z myślą o najbogatszych mieszkańcach kontynentu, z budynkami zaprojektowanymi przez najbardziej cenionych współczesnych architektów.
Ostatnie kilkanaście lat pod kierownictwem EPI były dla marki Bonpoint okresem rozkwitu. Sieć butików rozrosła się do 130 sklepów w 30 krajach na całym świecie, co przełożyło się na przychód na poziomie 150 milionów euro rocznie.