Dom aukcyjny Christie's, słynący ze sprzedaży dzieł sztuki wielkich mistrzów, robi ukłon w kierunku najmłodszych klientów, starając się przyciągnąć kolekcjonerów młodego pokolenia. Christie’s dołączył tym samym do swojego największego rywala – londyńskiego Sotheby’s.
Department X: streetwear w Christie’s
Rok się jeszcze nie skończył, ale już wiadomo, że Christie’s zaliczył w ciągu ostatnich miesięcy rekordowe zyski. Słynny dom aukcyjny ogłosił niedawno, że w pierwszej połowie 2022 roku zarobił ponad cztery miliardy dolarów – najwięcej od siedmiu lat.
Słynny dom aukcyjny z siedzibą w Londynie najwyraźniej postanowił zainwestować ową potężną nadwyżkę w sferę, która wielu miłośnikom sztuki i mody może kompletnie nie kojarzyć się z charakterem i dziedzictwem Christie’s, którego historia sięga XVIII wieku. Niedawno dom aukcyjny ogłosił, że wkracza na rynek streetwearu.
Jak informuje Christie’s w oficjalnym komunikacie, w nowym dziale o nazwie Department X znajdą się rzadkie egzemplarze kolekcjonerskich przedmiotów ważnych dla świata muzyki, designu i sportu. Będzie można je obejrzeć na żywo w Nowym Jorku i kupić w trakcie internetowych aukcji lub prywatnych wystaw.
Czytaj więcej
Muzea w Europie coraz częściej postanawiają dać szczerą odpowiedź na pytanie, czy dzieła, które mają w swoich kolekcjach, zostały pozyskane w uczciwy sposób. Zaskakująco często okazuje się, że odpowiedź na to pytanie brzmi: nie.