Zara wprowadza nową usługę wakacyjną. Jest już dostępna w Polsce

Czołowe marki nie ustają w poszukiwaniu sposobów na przyciągnięcie nowych klientów i klientek. Zara, podobnie zresztą jak jej rywale, stawia na podróże.

Publikacja: 04.06.2025 15:34

Projekt Zara Travel to cykl przewodników po najciekawszych miejscach znanych metropolii na świecie.

Projekt Zara Travel to cykl przewodników po najciekawszych miejscach znanych metropolii na świecie.

Foto: Brais Lorenzo/Bloomberg

Zara, hiszpański potentat na rynku odzieżowym, znalazł pomysł na przyciągnięcie klientów i klientek. Hiszpańska marka przygotowała internetowe przewodniki turystyczne po sześciu miastach na całym świecie, które mają ułatwić odkrywanie najciekawszych miejsc w znanych metropoliach. Na liście znalazły się też miasta z Europy. Poradniki towarzyszy wprowadzonej niedawno nowej usłudze, która ułatwia robienie zakupów podczas podróży.

Przewodniki turystyczne Zary. Sześć miast z całego świata

Wiele marek odzieżowych na różne sposoby stara się wzbogacić i ułatwić swoim klientom tak zwane doświadczenie zakupowe. Marki powiększają obszar swojego działania otwierając kawiarnie czy restauracje (Mango, Zara), tworząc kolekcje przedmiotów do domu (Zara, H&M) lub wprowadzając nowe usługi.

Zara, która należy do hiszpańskiego koncernu odzieżowego Inditex, w ostatnich latach stara się budować wizerunek marki nie tylko odzieżowej, ale lifestyle’owej. Najnowszym przedsięwzięciem jest projekt Zara Travel, którego częścią są wspomniane poradniki turystyczne.

Czytaj więcej

Transformacja siostrzanej marki H&M. Zacznie działać w formacie „trzy w jednym”

Przewodniki powstały we współpracy ze znanymi osobami działającymi w branży mody, między innymi dziennikarką Tish Weinstock czy Michelem Gaubertem – DJ-em, który zajmuje się produkcją muzyki na potrzeby pokazów mody. Te i inne osoby napisały krótkie artykuły na temat poszczególnych miast.

Przewodniki powstały dla Londynu, Manchesteru, Mediolanu, Rzymu, Tokio i Kioto. Opisujące je artykuły to swego rodzaju migawki na temat różnych miejsc na mapie tych miast. Autorzy polecają popularne lokalne atrakcje, ale przede wszystkim – miejsca, które znajdują się „poza radarem” większości turystów.

W przewodnikach znalazły się informacje o zabytkach, muzeach i innych ciekawych obiektach, a także sklepy z płytami, lokalnym rękodziełem i innymi przedmiotami, które mogą być dobrą pamiątką z podróży. Nie zabrakło też wskazówek co do nietuzinkowych restauracji i hoteli, które warto odwiedzić.

Za pośrednictwem zaproszonych do projektu autorów Zara podpowiada, dokąd pójść, aby spędzić czas w danym mieście nie jak typowy turysta, ale dobrze zorientowany „insider”. W poradnikach znajdują się też adresy sklepów Zary w opisywanych miastach.

Zara Travel: nowy projekt dla klientów

Nowy poradnik turystyczny Zary towarzyszy funkcji o nazwie Travel Mode dostępnej w oficjalnej aplikacji. Rozwiązanie umożliwia między innymi kupowanie produktów Zary podczas podróży i zamawiania ich do miejsca aktualnego pobytu na świecie. Obecnie funkcja jest dostępna dla klientów, którzy podróżują do Wielkiej Brytanii, Włoch i Japonii, czyli do krajów z poradnika Zary.

Funkcja pozwala też odkrywać miejsca i wydarzenia w danym mieście – w tym miejscu użytkownik korzysta z nowego poradnika turystycznego. Usługa Travel Mode ma też aspekt społecznościowy: umożliwia dzielenie się swoimi wspomnieniami z podróży i wysyłanie pocztówek.

Zara nie jest pierwszą marką, która opublikowała cyfrowy przewodnik po miastach jako przedłużenie doświadczenia zakupowego. Podobny projekt znacznie wcześniej stworzyła japońska marka odzieżowa Uniqlo. Japończycy wydają na całym świecie (dostępny jest także w Polsce) darmowy anglojęzyczny magazyn lifestyle'owy zatytułowany „LifeWear”, jego nakład wynosi ok. półtora miliona egzemplarzy. Na jego łamach pojawiają się propozycje stylizacji w oparciu o ubrania dostępne w sklepach Uniqlo, ale też teksty i przewodniki o wartych odwiedzenia miastach na całym świecie i „doświadczeniach”, których nie warto przegapić.

Zara, hiszpański potentat na rynku odzieżowym, znalazł pomysł na przyciągnięcie klientów i klientek. Hiszpańska marka przygotowała internetowe przewodniki turystyczne po sześciu miastach na całym świecie, które mają ułatwić odkrywanie najciekawszych miejsc w znanych metropoliach. Na liście znalazły się też miasta z Europy. Poradniki towarzyszy wprowadzonej niedawno nowej usłudze, która ułatwia robienie zakupów podczas podróży.

Przewodniki turystyczne Zary. Sześć miast z całego świata

Pozostało jeszcze 87% artykułu
W podróży
Koniec mody na „podróże życia”? Nowy raport pokazuje zmianę trendu
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
W podróży
Ranking najlepszych nocnych pociągów w Europie: PKP ma powód do dumy
W podróży
Plaża w Polsce wśród najpiękniejszych na świecie. „Ma wspaniałą przeszłość”
W podróży
Największy luksusowy jacht w historii prawie gotowy. Rusza sprzedaż biletów
W podróży
Trend, który wymknął się spod kontroli. Efekt TikToka dotarł na Antarktydę